تحریم آمریکا علیه صنعت پتروشیمی ایران

۲۸ آبان ۱۳۹۰ | ۱۵:۴۵ کد : ۱۸۰۲۴ سرخط اخبار
برخی منابع غربی اعلام کردند که ایالات متحده آمریکا در نظر دارد تا صنعت پتروشیمی ایران را تحت تحریم قرار دهد.

به گزارش عصر ایران روزنامه اسراییلی هاآرتص به نقل از منابعی که نخواسته اند نامشان فاش شود نوشت که این تحریم های جدید در راستای ارسال پیامی جدی از سوی واشنگتن به مقامات تهران است .

این منابع با اشاره به اینکه تحریم صنایع پتروشیمی ایران احتمالا روز دوشنبه از سوی آمریکا رسما اعلام خواهد شد افزودند:در دور جدید تحریم های ایران اتحادیه اروپا نیز آمریکا را همراهی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش آمریکا در نظر دارد تمامی شرکت هایی را که در زمینه صنایع پتروشیمی با ایران همکاری می کنند ، از دسترسی به بازار آمریکا محروم کند.

البته تا کنون نیز تحریم های گسترده ای علیه صنایع پتروشیمی ایران اعمال می شده است.

اقدامات جدید آمریکا و اروپا در زمینه تحریم ایران  در راستای گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی هسته ای است که در آن از احتمال وجود ابعاد نظامی در برنامه هسته ای ایران ابراز نگرانی شده است.

همچنین طی روزهای گذشته فشارهای کنگره آمریکا به دولت اوباما برای تحریم بانک مرکزی ایران افزایش یافته است و نمایندگان و سناتورهایی از دو حزب جمهوریخواه و دموکرات از دولت اوباما خواسته اند تا در دور جدید تحریم ها ، بانک مرکزی ایران را تحت تحریم قرار دهد.

روز گذشته شورای حکام آژانس بین المللی انرژی هسته ای قطعنامه ای را علیه ایران به تصویب رساند که این قطعنامه با استقبال آمریکا ، روسیه و بریتانیا مواجه شد ، اما ایران صدور این قطعنامه را اشتباهی تاریخی از سوی آژانس دانست.

ایران وجود هر گونه انگیزه نظامی در برنامه های هسته ای خود را رد کرده و بر ماهیت صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای خود تاکید می کند ، اما غرب و اسراییل با ادعای اینکه هدف ایران از برنامه های هسته ای اش دست یابی به سلاح هسته ای خواستار توقف غنی سازی اورانیوم از سوی ایران هستند.

نظر شما :