وزارت اقتصاد موظف به بهبود جایگاه ایران در جهان شد

۲۹ آبان ۱۳۹۰ | ۱۵:۳۸ کد : ۱۸۰۵۳ سرخط اخبار

مجلس وزارت اقتصاد را موظف کردبا همکاری دستگاه‌های اجرایی و نهادهای بین‌المللی جایگاه ایران در رتبه‌بندی‌های جهانی کسب و کار را بهبود بخشد.

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) و در ادامه رسیدگی به جزئیات طرح بهبود مستمر محیط کسب و کار، مواد 3 و 4 این طرح را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

مجلس دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرد که به هنگام تدوین و یا اصلاح مقررات، قطعنامه‌ها و رویه‌های اجرایی، نظر اتاق‌ها و تشکل‌های اقتصادی ذیربط را استعلام و مورد توجه قرار دهد.

نمایندگان با 149 رای موافق، 4 رای مخالف و 9 رای ممتنع از 210 نماینده حاضر در صحن علنی، این ماده را به تصویب رساندند.

بهارستان نشینان در ماده 4 طرح مذکور اتاق‌ها را موظف کردند به منظور اطلاع سیاست‌گزاران از وضعیت محیط کسب و کار در کشور شاخص‌های ملی محیط کسب و کار در ایران را تدوین و به طور سالانه و فصلی حسب مورد به تفکیک استان‌ها، بخش‌ها و فعالیت‌های اقتصادی، سنجش و اعلام کنند.

به موجب این مصوبه مجلس، وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز موظف شد با همکاری دستگاه‌های اجرایی و نهادهای بین‌المللی، جایگاه ایران در رتبه‌بندی جهانی کسب و کار را بهبود بخشد و وضعیت اقتصادی مناسب کشور را به سرمایه‌گذاران خارجی معرفی کند.

وکلای ملت ماده 4 طرح بهبود مستمر محیط کسب و کار را با 135 رای موافق، ‌9 رای مخالف و 5 رای ممتنع از 204 نماینده حاضر در صحن علنی، تصویب کردند.


نظر شما :