اخراج 2 مأمور پلیس به دلیل پاشیدن اسپری فلفل به دانشجویان آمریکایی

۳۰ آبان ۱۳۹۰ | ۱۵:۳۳ کد : ۱۸۰۸۸ سرخط اخبار

دو مامور پلیس به دلیل پاشیدن اسپری فلفل به تجمع صلح آمیز دانشجویان معترض در دانشگاه کالیفرنیا از کار برکنار شدند.

به گزارش فارس به نقل از الجزیره دانشگاه کالیفرنیا دو مامور پلیس دانشگاه را به دلیل استفاده از" اسپری فلفل "علیه دانشجویان حامی جنبش" وال استریت "از کار برکنار کرد. لیندا کیتهی رئیس دانشگاه کالیفرنیا روز یکشنبه با ابراز همدردی با دانشجویان نسبت به عملکرد پلیس ابراز ناراحتی نموده و خواستار بررسی این موضوع تا 30 روز آینده شد.

قابل ذکر است که خود رئیس دانشگاه هم با اعتراض دانشجویان و درخواست کناره گیری وی از سمتش روبروست. ویدئو استفاده از اسپری فلفل توسط نیروهای پلیس بر روی دانشجویان بی دفاع بطور گسترده‌ای بر روی سایتهای اینترنتی پخش شد.

در این حادثه 9 دانشجومصدوم و در دانشگاه مورد معالجه قرار گرفتند در حالی که دو دانشجو دیگر به علت وخامت حالشان به بیمارستان منتقل شدند. همچنین مقامات دانشگاه از دستگیری ده نفر توسط پلیس خبر دادند.رئیس دانشگاه با ابراز تاسف مسئولیت این حادثه را بر عهده گرفت، در عین حال اطمینان داد که چنین حوادثی تکرار نخواهد شد.

رئیس کل دانشگاه کالیفرنیا "مارک جی یودوف "تصاویر حادثه را تکان دهنده دانست و از دانشجویان معترض درخواست نمود تا هرگونه اعتراض خود را به نحو صلح آمیز انجام دهند و از مقامات دانشگاه خواست تا از حق دانشجویان دفاع کنند. هویت دو مامور پلیس هنوز اعلام نشده ولی برطبق گزارش "آسوشیتدپرس" یکی از مامورین عضو کهنه کار نیروهای پلیس دانشگاه بوده و دیگری یکی از نیروهای جدید پلیس بوده است.

معترضین در حمایت از جنبش اشغال وال استریت و درمقابل نابرابری اقتصادی برپا شده بود شرکت کرده بودند.این اعتراضات در دانشگاه برکلی نیز برگزار شد که با ضرب و شتم دانشجویان توسط نیروهای پلیس همراه شد.


نظر شما :