ارتش ترکیه به حال آماده باش درآمد

۲۵ آذر ۱۳۹۰ | ۲۰:۰۱ کد : ۱۸۸۹۹ سرخط اخبار
منابع خبری ترکیه از بررسی آمادگی ارتش این کشور برای شرایط جنگی در نشست روز پنج شنبه شورای عالی نظامی ترکیه به ریاست نخست وزیر این کشور خبر دادند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه ینی شفق ترکیه، شورای عالی نظامی ترکیه روز پنج شنبه به ریاست رجب طیب اردوغان نخست وزیر این کشور، که بعد از سه هفته دوری از عرصه سیاست به دلیل انجام عمل جراحی و گذراندن دوره نقاهت بعد از عمل و بهبودی فعالیت سیاسی خود را از سر گرفت، تشکیل جلسه داد.

در روز پنج شنبه نشست شورای عالی نظامی ترکیه، که به طور معمول مسائل داخلی نیروهای مسلح این کشور و موضوعاتی نظیر ترفیعات و یا برکناری نظامیان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد، برای اولین بار موضوعات دیگری از قبیل تحولات سوریه و تنش در حوزه مدیترانه شرقی با قبرس جنوبی و مبارزه با تروریسم و بحران های بین المللی نیز مطرح شد.

در بیانیه صادره در پایان نشست مذکور تاکید شد که بررسی آمادگی نیروهای مسلح ترکیه برای شرایط جنگی نیز در دستور کار نشست قرار داده شده و این موضوع و سناریوهای متحمل در قبال هرگونه برخورد با سوریه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.

این گزارش حاکی است که شورای عالی نظامی ترکیه در این نشست همچنین به بررسی موضوع استقرار سیستم راداری سپر موشکی آمریکا و ناتو در استان مالاتیا و موضع روسیه و ایران در قبال این سیستم پرداخته است.

بررسی آمادگی نیروهای مسلح ترکیه برای شرایط جنگی در نشست شورای عالی نظامی این کشور در حالی صورت می گیرد که دولت آنکارا در ماه های اخیر موضعی تهدیدآمیز علیه سوریه و تحولات این کشور اتخاذ کرده و آشکارا از گروه های معارض مسلح سوری حمایت می کند.

 

نظر شما :