شورای امنیت همه تحریم‌های لیبی را لغو کرد

۲۶ آذر ۱۳۹۰ | ۱۴:۳۱ کد : ۱۸۹۰۷ سرخط اخبار

شورای امنیت سازمان ملل متحد و آمریکا تحریم‌های اعمال شده بر بانک مرکزی لیبی و بانک‌های سرمایه‌گذاری خارجی این کشور را لغو کردند.

به گزارش فارس به نقل از بی بی سی، شورای امنیت سازمان ملل متحد در اقدامی تحریم‌های اعمال شده بر بانک مرکزی لیبی و بانک‌های سرمایه گذاری خارجی این کشور را لغو کرده است.

به گفته دیپلمات های مقیم نیویورک، این اقدام با هدف کمک به پایان دادن به بحران کمبود نقدینگی در لیبی صورت گرفته است.

شورای امنیت جمعه گذشته تصمیم گرفت در صورت عدم وصول هیچ شکایتی تا ۱۶ دسامبر، دارایی های بانک مرکزی لیبی و بانک سرمایه گذاری خارجی این کشور را آزاد کند.

با توجه به این که مخالفتی با این موضوع ابراز نشد، این شورا امروز اعلام کرد دارایی های بانک مرکزی لیبی را آزاد می کند.

بر اساس این گزار ش، آمریکا هم در پی این اقدام شورای امنیت، مجبور شد تا بیشتر تحریم های وضع شده علیه لیبی را لغو کند.

دولت موقت لیبی در هفته های اخیر خواهان آزاد شدن ۱۵۰ میلیارد دلار از دارایی های مسدود شده خود در کشورهای دیگر شده بود تا دستمزد کارکنان خود را پرداخت و هزینه های جاری را تامین کند.

دارایی های بانک های لیبی در خارج از این کشور در اوایل امسال و اقدام نظامی علیه این کشور مسدود شده بود.

بخشی از تحریم های لیبی پس از سقوط حکومت معمر قذافی لغو شد ولی لغو کامل آنها به خاطر مسائل حقوقی و فنی با تاخیر مواجه شده است.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد این کشور ۳۰ میلیارد دلار از دارایی های مسدود شده بانک مرکزی لیبی و بانک عربی لیبی را آزاد کرده است.

بر اساس این گزارش، انگلیس نیز ۱۰ میلیارد دلار از اموال مسدود شده لیبی که در واقع به ملت این کشور متعلق بوده است را آزاد کرد. 

نظر شما :