امریکا در سنگاپور، تایلند و فیلیپین پایگاه نظامی می‌سازد

۲۷ آذر ۱۳۹۰ | ۱۴:۴۱ کد : ۱۸۹۳۹ سرخط اخبار
آمریکا در مواجه با قدرت رو به رشد چین در حال استقرار و اعزام چندین کشتی جنگی دیگر در سنگاپور، تایلند و فیلیپین است.

به گزارش فارس به نقل از سی بی ان نیوز، کارشناسان امور دفاعی آمریکا می‌گویند: اگر چه کشتی‌های اعزامی کوچک هستند اما نمادی از حرکت آمریکا به سمت آسیا بعد از اعلام حضور نظامی آمریکا در استرالیا محسوب می‌شوند.

ماه گذشته آمریکا و استرالیا از افزایش حضور نظامی آمریکا در آسیا و اقیانوسیه و استقرار ۲۵۰۰ تفنگدار دریایی آمریکا در منطقه "داروین" در شمال استرالیا خبر دادند.

ژنرال "جاناتان گرینرت" فرمانده عملیات نیروی دریایی آمریکا گفت: در سال‌های آتی، نیروی دریایی آمریکا تمرکز فزاینده‌ای بر مناطق دریایی حساس آسیا و اقیانوسیه خواهد داشت. 

وی همچنین گفت: نیروی دریایی آمریکا چندین پایگاه دریایی به منظور استقرار جدیدترین کشتی‌های جنگی ساحلی خود در سنگاپور ایجاد خواهد کرد. این اقدام به حرکت جهانی رو به جلوی نیروی دریایی آمریکا کمک خواهد کرد. حضور در دریای چین جنوبی نیز یکی دیگر از اهداف آمریکا به منظور مقابله با دزدان دریایی و قاچاق کالا است که هر دو موضوع در منطقه بسیار رایج است.

گفتنی است، ادعای مالکیت بر جزایر دریایی چین جنوبی که منطقه‌ای غنی از نفت و گاز است یکی از بزرگترین تهدیدات امنیتی آسیا محسوب می‌شود. این جزایر منطقه مورد مناقشه چین با تایوان، فیلیپیین، مالزی، ویتنام و برونئی است. 

نظر شما :