التحریر قاهره به آتش کشیده شد

۲۷ آذر ۱۳۹۰ | ۱۴:۴۶ کد : ۱۸۹۴۲ سرخط اخبار

به آتش کشیدن خیمه های معترضین در میدان التحریر قاهره و افزایش کشته ها و مجروحین درگیریهای معترضین و نیروهای مصری به 710 نفر از آخرین اخبار مصر به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، نیروهای ارتش مصر شب گذشته بار دیگر بر میدان التحریر قاهره محل تحصن معترضین سیطره پیدا کردند و خیمه های تحصن کنندگان را به آتش کشیدند.

این امر منجر به درگیری شدید معترضین و نیروهای امنیتی شد. تحصن کنندگان با پرتاب سنگ به سوی نیروها سعی داشتند این افراد را از میدان دور کنند و نیروهای ارتش نیز با شلیک تیرهوایی به دنبال متفرق کردن مردم بودند.

الجزیره نیز در این رابطه گزارش داد: این درگیری به خیابان "قصر العینی" یکی از خیابان های منتهی به میدان التحریر قاهره رسید.

وزارت بهداشت مصر نیز اعلام کرد که شمار کشته های این درگیری از جمعه شب تاکنون به 10 نفر و تعداد زخمی ها به 440 نفر رسیده است.

این در حالی است که یک پزشک بیمارستان میدانی در مسجد "عمر مکرم" در میدان التحریر قاهره شمار زخمی ها را 700 نفر اعلام کرد.

"عمرو حمزاوی" استاد علوم سیاسی که در انتخابات پارلمانی اخیر مصر یک کرسی را از آن خود کرده است شب گذشته اعتصاب نامحدود را خواستار شد و از گروه های سیاسی خواست که فورا برای اتخاذ موضع یکسان در قبال تحولات اخیر نشست برگزار کنند.

از سوی دیگر گروه اخوان المسلمین مصر از شورای عالی نظامی این کشور خواست که صراحتا از ملت به خاطر جنایات اخیر عذرخواهی کند و به خانواده های قربانیان درگیری های اخیر غرامت پرداخت کند.

اخوان المسلمین همچنین بر ضرورت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و واگذاری قدرت به غیرنظامیان پیش از ژوئن سال آتی میلادی تاکید کرد. 

نظر شما :