العراقیه عضویت خود در پارلمان را به تعلیق در آورد

۲۷ آذر ۱۳۹۰ | ۱۴:۴۸ کد : ۱۸۹۴۳ سرخط اخبار
 فهرست‌ العراقیه در راستای تداوم کارشکنی‌ علیه روند سیاسی عراق و پس از افشای یکی دیگر از اقدامات ضدملی آن تمام اعضای خود را از پارلمان عراق بیرون آورد.

به گزارش فارس به نقل از رسانه‌های عراقی و عربی، فهرست العراقیه به رهبری "ایاد علاوی" در اقدامی جدید در راستای کارشکنی در روند سیاسی عراق، از صبح دیروز تمام نمایندگان خود را از پارلمان عراق بیرون کشیده است.

این فهرست دلیل این کارشکنی خود را پس از اعلام دخالت "طارق الهاشمی" معاون اول رئیس‌جمهور عراق از اعضای العراقیة در انفجار اخیر در پارلمان عراق این چنین توجیه کرد که دلیل بیرون آمدن از پارلمان اقدامات یک‌جانبه دولت در اداره کشور است.

به نظر می‌رسد، دلیل اصلی فهرست العراقیه برای عقب‌نشینی از روند سیاسی عراق، اعتراض‌های صورت گرفته در استان دیالی است.

اعضای این فهرست در شورای استانداری دیالی که از سوی برخی اهل تسنن عراق نیز حمایت می‌شوند، چندی پیش با سوء استفاده از عدم حضور رئیس شورای استانداری دیالی و سفرش به خارج از کشور، طرحی را بطور یکجانبه تصویب کردند و طی آن از دولت مرکزی خواستند تا با اعلام استقلال دیالی و جداشدن این استان مانند منطقه کردستان، موافقت کند. اما ساکنان این استان و اعضای ائتلاف دولت قانون در این شورا با آن به شدت مخالفت کردند. هزاران نفر از ساکنان این استان به شورای استانداری حمله کردند و آن را تسخیر کردند و تنها با دخالت ارتش و نیروهای امنیتی عراق حاضر به خروج از ساختمان شورای استانداری شدند.

فهرست العراقیه که در انتخابات پارلمانی عراق، 91 کرسی به خود اختصاص داده است، دیروز اعضای خود را از پارلمان بیرون کشید و اعلام کرد که وزرای این فهرست در کابینه مالکی نیز پیشنهاد استعفاهای خود را به فهرست مذکور ارائه کرده‌اند.

این فهرست در حال حاضر دارای 79 کرسی پارلمانی است، زیرا بدلیل شکاف‌ها و مشکلات داخلی 11 نماینده آن از العراقیه جدا شدند و تحت ریاست "حسن العلوی" فراکسیون العراقیه سفید را تشکیل دادند.


نظر شما :