پیشنهاد احمدی‌نژاد به نخست وزیر پاکستان

۲۸ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۵:۱۶ کد : ۱۸۹۸۰۶۰ سرخط اخبار
رییس‌جمهور کشورمان گفت: ایران به عنوان کشوری دوست و برادر در کنار همه کشورهای منطقه به‌ویژه پاکستان قرار دارد و رشد و پیشرفت آن را رشد و پیشرفت خود می‌داند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود احمدی‌نژاد شامگاه پنجشنبه به وقت محلی در دیدار یوسف‌رضا گیلانی با اشاره به اشتراکات فرهنگی گسترده بین دو ملت ایران و پاکستان، اظهار کرد: خواسته‌ها و منافع دو ملت مشابه است و هر دو دشمنان واحدی دارند و کسانی که علاقه‌مند به پیشرفت پاکستان نیستند، رشد و پیشرفت را برای ایران هم نمی‌پسندند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ نقطه تاریکی در روابط ایران و پاکستان وجود ندارد، ادامه داد: روابط دو کشور درحال گسترش است و ظرفیت‌های فراوانی برای افزایش سطح روابط اقتصادی و تجاری دو کشور وجود دارد که باید تمامی آنها را به نفع دو ملت فعال کرد.

رییس‌جمهور افزود: ‌با جایگزینی پول ملی به جای دلار در مبادلات دو کشور و برخی هماهنگی‌های گمرکی می‌توان طی چند سال حجم مبادلات دو کشور را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

احمدی‌نژاد با اشاره به آمادگی کامل کشورمان برای صادرات گاز و برق به پاکستان، خاطرنشان کرد: صادرات گاز به پاکستان و افزایش صادرات برق از ایران به این کشور نیاز به زیرساخت‌هایی دارد و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در تامین این زیرساخت‌ها مشارکت کند.

نخست‌وزیر پاکستان نیز در این دیدار، گسترش روابط با کشورهای منطقه با توجه ویژه به کشورهای همسایه را از الویت‌های سیاست خارجی پاکستان دانست و گفت: گسترش روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور زمینه‌ساز و ضامن توسعه و تقویت روابط کشورهای منطقه در عرصه‌های مختلف برای پیگیری اهداف مشترک است.

گیلانی با اشاره به نیاز کشورش برای واردات برق و گاز از ایران اظهار کرد:‌ پاکستان علاقه‌مند به گسترش روابط و همکاری‌های خود با ایران در زمینه‌های مختلف به‌ویژه گاز، انرژی، مبادلات دریایی، توسعه بندرها، کشاورزی و ایجاد زیرساخت‌هاست.

وی همچنین بر عزم کشورش برای مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر تاکید کرد و گفت: موفقیت در این عرصه نیاز به گسترش و تعمیق همکاری‌های همه کشورهای منطقه به‌ویژه همسایگان با یکدیگر دارد.



نظر شما :