مهمانپرست ادعاهای سارکوزی را رد کرد

۲۸ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۶:۴۴ کد : ۱۸۹۸۰۶۴ سرخط اخبار
سخنگوی وزارت امور خارجه با رد ادعاهای تکراری و بی پایه و اساس نیکولا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه مبنی بر غیرصلح آمیز بودن برنامه هسته ای کشورمان ،این اظهارات را دارای ماهیت سیاسی و تلاشی برای تحت الشعاع قرار دادن ماهیت صلح آمیز و شفافیت فعالیت های هسته ای ایران دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، رامین مهمانپرست همچنین این امر را در جهت نادیده انگاشتن همکاریهای مستمر و نزدیک جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی انرژی هسته ای دانست در صورتیکه بتازگی هیأتی از بازرسان این نهاد به کشورمان سفر کرده است.

وی با رد ادعاهای واهی رئیس جمهور فرانسه برای توجیه اقدامات اخیر این کشور علیه ملت ایران از جمله اعمال تحریمهای غیر قانونی و ناعادلانه و مخالفت ورزیدن با روند روز افزون پیشرفتهای علمی و فناوری کشورمان، تأسف خود را ابراز داشت.

مهمانپرست در پایان افزود: آقای سارکوزی در اظهارات خود هیچگونه اشاره ای به وجود نیروگاههای اتمی و کلاهکهای هسته ای رژیم اشغالگر صهیونیستی که در واقع تهدیدی علیه امنیت منطقه ای و بین المللی می باشد نکرده که این امر خود نشانگر یک نوع برخورد دوگانه و گزینشی است که از نظر ما مردود تلقی می شود.

نظر شما :