ناتو حمله به ایران را تکذیب کرد

۲۹ بهمن ۱۳۹۰ | ۰۱:۳۲ کد : ۱۸۹۸۰۷۵ سرخط اخبار
دبیرکل ناتو که برای شرکت در مراسم شصتمین سالگرد عضویت ترکیه در پیمان ناتو به این کشور سفر کرده، مداخله نظامی این پیمان در سوریه و ایران را تکذیب کرد.
به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، آندرس فوگ راسموسن که برای شرکت در مراسم شصتمین سالگرد عضویت ترکیه در پیمان ناتو به این کشور سفر کرده در گفتگو با کانال تی آر تی خبر ترکیه به سوالات مختلفی منجمله شایعات پیرامون مداخله نظامی این پیمان در سوریه و یا حمله به ایران در تابستان آینده با هدف متوقف ساختن برنامه هسته ای تهران پاسخ داد.

راسموسن در مورد تحولات سوریه خاطرنشان کرد که ناتو این تحولات را از نزدیک دنبال می کند، ولی مسئله مداخله نظامی این پیمان در سوریه به هیچ عنوان مطرح نیست و وی مایل است تاکید کند که ناتو همچنین نیتی ندارد، ولی در عین حال کشته شدن غیرنظامیان را محکوم می کند. وی افزود که ناتو خواهان حل مسئله سوریه در چارچوب منطقه است و وی نقشی که ناتو بتواند متقبل شود را در این روند نمی بیند.

دبیرکل ناتو در پاسخ به سوالی پیرامون دلیل ملاحظه کاری ناتو در قبال سوریه برخلاف رفتار این پیمان در قبال لیبی تاکید کرد که لیبی و سوریه دو مورد کاملا متفاوت هستند و شرایطی که در لیبی فراهم شد به هیچ وجه در مورد سوریه صادق نیست.

راسموسن همچنین تفسیرهای مطرح شده در زمینه احتمال عملیات نظامی علیه ایران در تابستان آتی را نیز رد کرد و گفت به عقیده وی درست ترین راه حل مسئله هسته ای ایران، راه حل دیپلماتیک است و ناتو هیچ طرحی در زمینه مداخله نظامی در ایران در دست ندارد و وی امیدوار است فشارهای بین المللی و تحریم های اقتصادی کارساز واقع شود. 

نظر شما :