آمریکا و اروپا از نامه جلیلی استقبال کردند

۲۹ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۳:۰۴ کد : ۱۸۹۸۰۸۲ سرخط اخبار
آمریکا و اتحادیه اروپا با استقبال از نامه جدید رئیس شورای عالی امنیت ملی ایران به "کاترین اشتون"، نسبت به نتیجه بخش بودن دور جدید مذاکرات ابراز امیدواری کردند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آمریکا و اتحادیه اروپا ضمن استقبال از نامه "سعید جلیلی" به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کردند که هرگونه مذاکرات جدید باید ثابت و ادامه دار بوده و درباره موضوع هسته ای باشد.

در همین رابطه "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا و کاترین اشتون اعلام کردند که نامه جلیلی می تواند یک گام رو به جلو باشد.

کلینتون که در نشست خبری مشترک با کاترین اشتون سخن می گفت اعلام کرد: فکر می کنیم این نامه یک گام مهم باشد و ما از این حرکت استقبال می کنیم.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد که کشورهای 1+5 در حال بررسی پاسخ رسمی خود به نامه ایران هستند.

به گزارش مهر، سعید جلیلی طی نامه ای که در روز 26/11/90 به دفتر" کاترین اشتون" تحویل شد، با استقبال از آمادگی گروه 1+5 برای بازگشت به گفت و گوها به منظور برداشتن گام های بنیادین جهت همکاری، مراتب آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ادامه گفت و گوها اعلام کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در این نامه تاکید کرده که موفقیت گفت وگوها در گرو برخورد سازنده 1+5 با ابتکارهای جمهوری اسلامی ایران است.

وی همچنین از اظهارنظر کاترین اشتون مبنی بر احترام به حق ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای استقبال کرد.



نظر شما :