هیگ: شفاف می گوییم که خواستار حمله به ایران نیستیم

۲۹ بهمن ۱۳۹۰ | ۱۳:۰۵ کد : ۱۸۹۸۰۸۳ سرخط اخبار
وزیر خارجه انگیس بار دیگر مخالفت کشورش را با هرگونه اقدام نظامی علیه ایران اعلام و مدعی شد دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای می تواند منجر به یک جنگ سرد جدید در خاورمیانه منجر شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، ویلیام هیگ که با روزنامه دیلی تلگراف صحبت می کرد، گفت: دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای می تواند جنگ سردی به مراتب بدتر از جنگ سرد بین غرب و اتحاد جماهیر شوروی بوجود آورد.

وی در ادامه بر اساس مواضع غربی ها افزود: هرگونه دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای همچنین می تواند منجر به یک مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه بین کشورهای رقیب نیز بشود.

وزیر خارجه بریتانیا نسبت به از دست رفتن آنچه که وی از آن به عنوان "مکانیزم های امنیت" یاد کرد هشدار داد و افزود: اگر ایرانی ها تسلیحات هسته ای بدست آورند آنگاه من فکر می کنم که دیگر کشورهای خاورمیانه هم خواستار دستیابی به این تسلیحات خواهد بود و جدی‌ ترین مسابقه تسلیحاتی از زمان اختراع این تسلیحات آغاز خواهد شد و خاورمیانه را بی ثبات خواهد کرد و این مسئله فاجعه ای برای امور جهانی خواهد بود.

وی افزود: اقدام نظامی علیه ایران می تواند تاثیرات منفی عظیمی داشته باشد و ما به روشنی به تمامی طرف ها گفته ایم که از اقدام نظامی حمایت نمی کنیم. ما از استراتژی دو مسیره تحریم و فشار از یک طرف و گفتگوها از طرف دیگر حمایت می کنیم.



نظر شما :