احضار سفیر آذربایجان به وزارتخارجه

۲۸ اسفند ۱۳۹۰ | ۰۳:۰۲ کد : ۱۸۹۹۰۹۳ سرخط اخبار
در پی اطلاعیه منتشره از سوی وزارت امنیت جمهوری آذربایجان که در آن اتهاماتی به یکی از ارگان های جمهوری اسلامی ایران وارد شده ، سفیر این جمهوری در ایران به وزارت امور خارجه احضار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت امور خارجه،'جوانشیر آخوند اوف ' امروز شنبه به وزارت امور خارجه فراخوانده شد و مراتب اعتراض دولت جمهوری اسلامی ایران به دولت جمهوری آذربایجان به وی اعلام گردید.

در این ملاقات ضمن رد اتهامات وارده گفته شد که اقدام دولت آذربایجان خلاف توافقات 10 روز قبل وزرای خارجه دو کشور در حاشیه اجلاس نخجوان و نیز طی سفر هفته گذشته وزیر دفاع آن کشور به تهران است.

همچنین دراین ملاقات ضمن یادآوری تلاش عوامل رژیم صهیونیستی در کشورهای مختلف جهت واردکردن اتهامات مشابه به جمهوری اسلامی ایران به سفیر آذربایجان گفته شد که نوعی هماهنگی در این اقدامات مشاهده شده و مقامات جمهوری اسلامی ایران از اینکه دولت دوست و برادر جمهوری آذربایجان وارد این بازی شده شدیدا متاسف و ناخرسند است.

سفیر جمهوری آذربایجان در پاسخ،ضمن اعلام وجود اراده سیاسی در دولت جمهوری آذربایجان در زمینه توسعه روابط با ایران ، اظهار داشت که واکنش دولت جمهوری اسلامی ایران را به دولت خود منعکس خواهد کرد.

نظر شما :