تلاش لیبی برای استرداد السنوسی

۲۸ اسفند ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۴ کد : ۱۸۹۹۰۹۹ سرخط اخبار
تلاش دولت لیبی برای استرداد رئیس سازمان اطلاعات رژیم قذافی و رایزنی رئیس شورای انتقالی لیبی با رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا از آخرین اخبار لیبی به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "ناصر المانع" سخنگوی دولت لیبی اعلام کرد که این کشور برای تحویل گرفتن "عبدالله السنوسی" رئیس سازمان اطلاعات معمر قذافی تلاش می کند.

وی در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: دادستان کل لیبی از طریق اینترپل درخواست تحویل عبدالله السنوسی را به دولت موریتانی ابلاغ کرده و وزارت خارجه لیبی نیز در این رابطه در حال رایزنی با موریتانی است.

روزنامه "البدیل" چاپ موریتانی نیز در این رابطه اعلام کرد که مقامات امنیتی لیبی در حال بازجویی از عبدالله السنوسی هستند.

این روزنامه پیش بینی کرد که مسئولان موریتانی عبدالله السنوسی را به دادگاه بین المللی تحویل ندهند چرا که این کشور پیش از این نیز "عمر البشیر" رئیس جمهور سودان را که حکم بازداشت وی از سوی دادگاه لاهه صادر شده و بارها به نواکشوت سفر کرده است را تحویل نداده است.

السنوسی یکی از نزدیک ترین افراد به قذافی دیکتاتور معدوم لیبی و عامل سرکوب انقلابیون بوده است که روز گذشته هنگام ورود به فرودگاه نواکشوت پایتخت موریتانی دستگیر شد.

السنوسی از مراکش وارد این کشور شده بود و گفته می شود که وی از پاسپورت جعلی کشور مالی استفاده می کرده است.

از سوی دیگر پایگاه الیوم السابع نیز گزارش داد که "مصطفی عبدالجلیل" روز گذشته با "نانسی پلوسی" رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در طرابلس دیدار کرد. در این دیدار آخرین رویدادهای لیبی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



نظر شما :