دعوت ایران از پوتین، گل و اسد

۱۵ مرداد ۱۳۹۱ | ۲۱:۰۳ کد : ۱۹۰۵۱۶۱ سرخط اخبار

ایسنا- سخنگوی شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد اعلام کرد: تاکنون 31 کشور اعلام کرده اند که به صورت قطعی در سطح سران یعنی رییس جمهور و یا نخست وزیر در اجلاس شرکت کنند.
 
محمدرضا فرقانی با بیان این مطلب، افزود: برای 138 کشور جهت حضور در این اجلاس دعوتنامه ارسال شده است که این 138 کشور شامل اعضای اصلی و اعضای ناظر این جنبش هستند.
 
وی همچنین خبر داد که بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این اجلاس حضور پیدا خواهد کرد.
 
فرقانی در ادامه گفت: از پوتین و عبدالله گل رییس جمهور روسیه و رییس جمهور ترکیه نیز به عنوان میهمانان ویژه برای شرکت در این اجلاس دعوت به عمل آمده است.
 
سخنگوی شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد همچنین خبر از دعوت از بشار اسد به عنوان یکی از اعضای این اجلاس داد و گفت: دعوتنامه برای آقای بشار اسد ارسال شده، ولی ایشان هنوز در مورد آمدن یا نیامدن خود چیزی اعلام نکردند.
 
وی با اشاره به دعوت از عربستان جهت شرکت در این اجلاس گفت: هنوز عربستان اعلام نکرده که در چه سطح در این اجلاس حضور پیدا می کند.
 
مدیرکل بین الملل دفتر رییس جمهور افزود: تاکنون 10 کشور نیز اعلام کرده اند، در سطح وزیر خارجه و چهار کشور نیز اعلام کرده اند که در سطح فرستاده ویژه دولت در این اجلاس حضور خواهند پیدا کرد. تعدادی از کشورها نیز گفته اند در سطح سفرا و نمایندگان خود در تهران در این اجلاس حضور پیدا می کنند.
 
وی با تاکید بر این که تهران از همه کشورهای عضو اصلی و ناظر برای شرکت در این اجلاس دعوت به عمل آورده است، گفت: البته همان طور که گفتم سطح مشارکت ها متفاوت است و بعضی از کشورها هنوز اعلام نکرده اند که در چه سطحی شرکت می کنند.
 
فرقانی همچنین خبر داد که در روز چهارشنبه هفته جاری دعوتنامه آقای مرسی با سفر معاون اجرایی رییس جمهور به مصر، به وی تقدیم خواهد شد.

کلید واژه ها: اجلاس عدم تعهد


نظر شما :