بندر بن سلطان در هیچ نشست امنیتی شرکت نمی‌کند

۲۱ مرداد ۱۳۹۱ | ۲۲:۴۳ کد : ۱۹۰۵۳۸۳ سرخط اخبار

یک منبع نزدیک به خاندان حاکم سعودی تاکید کرد که بندر بن سلطان از ترس جان خود تاکنون حتی یک نشست هم با روسای ارشد سرویس اطلاعات برگزار نکرده است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری براثا، یک منبع نزدیک به خاندان حاکم سعودی تاکید کرد که رئیس سرویس اطلاعات سعودی از بیماری روحی و جسمی رنج می برد و از ترس مرگ تاکنون در هیچ نشستی با اعضای ارشد سرویس اطلاعات سعودی حضور نیافته است.

این منبع در این ارتباط اعلام کرد که "ملک عبدالله بن عبدالعزیز"، پادشاه سعودی در انتخاب بندر بن سلطان به عنوان رئیس سرویس اطلاعات این کشور دست داشته و بندر بن سلطان از ترس جان خود تاکنون حتی یک نشست هم با روسای ارشد سرویس اطلاعات برگزار نکرده است.

وی در ادامه افزود: بندر بن سلطان افسرده، نگران و از عوامل ناشناخته بیمناک است و نمی تواند با دیگران ارتباط برقرار کند.

این منبع که در عربستان به نام المجتهد شناخته شده است، می گوید که بندر تاکنون نتوانسته با نهادها و دستگاه های دیگر سعودی مانند وزارت کشور و دفاع و اعضای آن رابطه یا نشستی داشته باشد.

منبع فوق اظهار کرد: از زمانی که بندر بن سلطان به سمت ریاست سرویس اطلاعات عربستان منصوب شده، اقدامات غیرمنتظره ای از وی سر می زند و او با تفکرات دهه هشتاد قرن گذشته زندگی می کند.

این منبع تاکید کرد که بندر به علت بیماری "پارانویا" تاکنون در نشست امنیت ملی حضور نیافته و با وجود آنکه از وی حفاظت می شود و مکان نشست سرویس اطلاعات هر بار تغییر می کند، با این حال این شاهزاده سعودی در محل نشست هراسناک است.

المجتهد در ادامه گفت: برخی از نزدیکان وی اجازه نمی دهند تا بندر بن سلطان در نشست های مهم حضور یابد تا وضعیت روحی و عقلی وی بر حضار آشکار نشود و رسوایی بزرگی به بار نیاورد.

وی افزود: سازمان اطلاعات از گذشته تاکنون "بدون مدیریت" اداره می شده است و مقرن بن عبدالعزیز، رئیس سابق سازمان اطلاعات در خوش گذارنی به سر می برد و بندر بن سلطان نیز به دلیل بیماری های روحی و روانی از اداره آن ناتوان است.

منابع اطلاعاتی سعودی نیز اعلام کردند که در حال حاضر موضع مشخصی در برخورد با هم پیمانی سوریه، ایران و لبنان وجود ندارد و حالت آشفتگی و سردرگمی بر این موضع در عربستان سعودی حکمفرماست.

پیش از این برخی منابع پیش از این از مرگ بندر بن سلطان رئیس سرویس دستگاه اطلاعات عربستان خبر داده بودند.

در حالی که پایگاه خبری «الفجر پرس» در تاریخ اول مردادماه از وقوع یک انفجار در ساختمان اطلاعات عربستان سعودی خبر داد و اعلام کرد که معاون رئیس سرویس اطلاعات عربستان در آن کشته شده است، پایگاه خبری ولترنت در گزارشی اعلام کرد که بندر بن سلطان در انفجاری در 26 جولای (5 مرداد) هدف قرار گرفته سپس به دلیل جراحت کشته شده است.

 

 

پایگاه خبری – صهیونیستی "دبکا" که از پایگاه نزدیک به منابع امنیتی و اطلاعاتی صهیونیستی است نیز در این ارتباط در خبری اعلام کرد که گزارش های تاییده نشده حاکی از آن است که بندر بن سلطان پس از انفجار ریاض دچار جراحات عمیق و خطرناکی شده که پزشکان قادر به معالجه  آن نبوده اند و همین منجر به مرگ وی شده است.

کلید واژه ها: بندر بن سلطان


نظر شما :