23 عضو ارتش آزاد سوریه در لبنان ربوده شدند

۲۵ مرداد ۱۳۹۱ | ۲۲:۰۱ کد : ۱۹۰۵۵۴۴ سرخط اخبار

خاندان آل مقداد از بزرگترن طایفه های شیعی لبنان لحظاتی پیش اعلام کرد که در اقدامی تلافی جویانه 23تن از اعضای ارتش آزاد سوریه( از مخالفان نظام سوریه) را در لبنان ربوده است.

به گزارش ایرنا از بیروت، این طایفه اعلام کرد این اقدام تلافی جویانه در پی ربودن یکی از اعضای این طایفه در سوریه توسط معارضین سوری صورت گرفته است.

شبکه المیادین دقایقی پیش فیلم اعترافات یکی از اعضای دستگیر شده مبنی بر ارتباط وی با حزب المستقبل به ریاست سعد حریری و دریافت پول و اسلحه از خالد ظاهر نماینده حزب المستقبل در شمال لبنان را پخش کرد.

حزب الله لبنان روز سه شنبه در اطلاعیه ای، ادعای شبکه ˈالعربیهˈ عربستان مبنی بر بازداشت یکی از رزمندگان خود توسط ارتش آزاد سوریه را رد کرد .

العربیه دوشنبه شب مدعی شده بود که ˈحسان سلیم مقدادˈ از اعضای ارشد نظامی حزب الله توسط نظامیان ارتش آزاد سوریه در درگیری های دمشق بازداشت شده است.

حزب الله در بیانیه خود تاکید کرد که المقداد از اعضای حزب الله نیست و این گونه اقدامات در راستای جنگ روانی علیه این حزب صورت می گیرد.

در فیلمی که شبکه العربیه پخش کرد ، حسان در حالی که مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، گفت که به همراه 1500 نفر دیگر وارد سوریه شده است.

در عین حال خاندان ˈآل مقدادˈ که یکی از بزرگترین خانواده های شرق لبنان و دارای تجهیزات نظامی است، هرگونه ارتباط حسان با حزب الله را رد کرد و به معارضان سوری 24 ساعت فرصت داد تا این عضو خاندانشان را آزاد کند، در غیر این صورت به اقدامات تلافی جویانه دست خواهد زد.

اقوام فرد یاد شده اعلام کردند که وی از سالها پیش در یک موسسه مالی در سوریه کار می کرده است و چندی قبل به علت وخیم شدن اوضاع سوریه، قصد بازگشت به لبنان را داشت که در مرز لبنان توسط گروه های مسلح ربوده شد.


نظر شما :