تکذیب حمایت ایران از کردهای ترکیه

۲۷ مرداد ۱۳۹۱ | ۰۰:۱۸ کد : ۱۹۰۵۵۸۲ سرخط اخبار

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در اطلاعیه ای ضمن تکذیب هرگونه ادعایی مبنی بر کمک نظامی ایران به گروه های تروریستی ، سخنان سفیر آمریکا در آنکارا را کذب و بسان اشک تمساح دانست.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، در این اطلاعیه با اشاره به سخنان کذب سفیر امریکا در ترکیه مبنی بر حمایت نظامی ایران از گروه های تروریستی آمده است: ضمن رد هرگونه ادعایی مبنی بر کمک نظامی ایران به گروه های تروریستی تاکید می شود که اینگونه اظهارات مانند اشک تمساح دارد و به منظور فرافکنی و سرپوش نهادن بیان می شود.

سخنان روز گذشته سفیر آمریکا بار دیگر از نیات دولت واشنگتن برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین دو کشور دوست و برادر ایران و ترکیه پرده برداشت. راهبرد دیرینه و ثابت دولت امریکا همواره بر پایه تفرقه افکنی بین ملت ها و دولت های اسلامی، تحریک شکافهای قومی و مذهبی با هدف تضعیف دولتهای منطقه و تحقق رویای دیرینه رژیم صهیونیستی برای ایجاد حکومت از نیل تا فرات استوار بوده است.

سیاست های امریکا در حمایت از گروه های تروریستی و مزدور برای سرنگونی حکومت های مردمی و اعمال فشار بر دولت های مستقل بر کسی پوشیده نیست. سیاست امریکا همواره مبتنی بر ایجاد بحران از طریق اختلافات قومی و مذهبی بوده تا دولتها را برای اعمال سیاستهای خود تحت فشار قرار دهد و در این راستا صرفا به منافع استعماری خود و رژیم صهیونیستی توجه داشته و از ریخته شدن خون مسلمانان و افراد بی گناه واهمه ای ندارد.

نقش دولت آمریکا در حمایت از گروه 'پ.ک.ک' و ایجاد پناهگاه های امن برای آنان در شمال عراق و سابقه سیاه این دولت در تولید و صدور تروریسم در مناطق مختلف جهان به قدری روشن است که سفیر آمریکا هرگز نخواهد توانست دولت متبوعش را در برابر افکار عمومی مردم ترکیه تبرئه کند.

امریکا در طول حضور خود در عراق هیچگونه اقدامی علیه 'پ.ک.ک' صورت نداد و خاطره رفتار آنها با سر بازان ترک از ذهن ها پاک نشده است. در حالیکه جمهوری اسلامی ایران تاکنون صدها شهید در مبارزه با 'پ.ک.ک' داده است.

جمهوری اسلامی ایران معتقد است قطع کمک های مالی غرب و مسدود کردن حساب های بانکی گروه تروریستی 'پ.ک.ک' در کشورهای غربی تنها راه عملی برای مبارزه با آنان می باشد. 


نظر شما :