باراک: اسرائیل تصمیمی برای حمله به ایران نگرفته است

۲۷ مرداد ۱۳۹۱ | ۰۲:۲۳ کد : ۱۹۰۵۵۸۹ سرخط اخبار

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ضمن اذعان به وجود اختلاف در سران صهیونیست در خصوص نحوه مواجهه با ایران گفته است که رژیم متبوعش همچنان در حال سنجش اوضاع و فاقد تصمیم قطعی در این خصوص است.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز پنج شنبه ابراز داشت که اسرائیل همچنان مشغول سنجش آن است که چه اقدامی باید در خصوص برنامه هسته ای ایران صورت پذیرد؟

بنابراین گزارش، این سخنان باراک موید ابراز نظر اخیر لئون پانتا، وزیر دفاع ایالات متحده است که گفته بود اسرائیل تصمیمی برای حمله به ایران نگرفته است.

ایهود باراک تصریح کرده است که اگر قرار باشد تصمیمی در این خصوص گرفته شود، باید توسط کابینه امنیتی اسرائیل باشد. باراک این سخنان را در پاسخ به اتهامات آن دسته از نمایندگان پارلمان اسرائیل بیان کرد که می گویند وی و نتانیاهو با عجله به دنبال جنگ با ایران هستند.

حجم وسیع تبلیغات مقامات و رسانه های صهیونیستی طی یک هفته گذشته در خصوص تجاوز احتمالی این رژیم به ایران پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بازارهای مالی را در حالتی از التهاب قرار داده است.

این در حالی بود که وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه تاکید کرده بود که عملیات نظامی علیه ایران آخرین راه حل است و خواستار فرصت دادن به سیاست دیپلماسی و تحریم شده بود.

به گفته پانتا «من باور ندارم که آنها [اسرائیلی ها] تصمیم گرفته باشند که آیا در این زمان می خواهند حمله کنند یا نه؟»

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این جلسه پارلمانی همچنین اذعان کرده است که موضوع ایران مستمرا و عمیقا در کابینه اسرائیل مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی تلویحا به وجود اختلاف در خصوص شیوه مواجهه با ایران اعتراف کرده و گفته است: «این بدان معنا نیست که اختلافی وجود ندارد. موضوع پیچیده است اما مورد کنکاش قرار می گیرد.»

ایران بارها ادعاهای صهیونیستی و غربی در خصوص صلح آمیز نبودن برنامه هسته ای خود را رد کرده و تاکید کرده است که به هر تجاوزی قاطعانه پاسخ خواهد داد.


نظر شما :