نخست‌وزیر جدا شده سوریه به قطر رفت

۲۷ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۹:۰۶ کد : ۱۹۰۵۵۹۹ سرخط اخبار

نخست وزیر معزول سوریه که چندی پیش رسما از نظام سوریه اعلام جدایی کرد، در سفری سه روزه راهی دوحه شد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «فرانسه»، «ریاض الحجاب» نخست وزیر معزول  سوریه که چندی پیش به اردن گریخته بود، طی سفری سه روزه این کشور را به مقصد قطر ترک کرده است.

«محمد العطری» سخنگوی حجاب در این باره گفت که وی دیروز پنجشنبه اردن را به مقصد دوحه ترک کرده است.

وی بدون اشاره به جزئیاتی بیشتر از این سفر افزود که حجاب دارای برنامه های مشخصی در آینده است که در قطر برای رسانه ها اعلام و علنی خواهد کرد.

نخست وزیر سابق سوریه در نشست خبری که سه شنبه گذشته در امان برگزار کرد، گفته بود که هیچ علاقه ای ندارد در شرایط کنونی و حتی آینده، پستی در سوریه داشته باشد.

وی در این کنفرانس خبری، درحالی خود را دلسوز سوریه نشان داد که به مخالفان سوریه پیوسته و به اردن که یکی از همپیمانان آمریکا و قطر در طرح براندازی دمشق است، پناهنده شده است و اکنون نیز به دوحه رفته است و هنوز برنامه آینده اش مشخص نیست.

نخست وزیر برکنار شده سوریه از گروهک ارتش آزاد سوریه - که این روزها اعدام های هولناک میدانی عناصر آن در حق مردم و هواداران نظام انجام می دهند - درخواست کرد که وحدت و اتحاد عناصر خود را علیه کشورش حفظ کند.

ریاض حجاب از کشورهایی که آنان را اسلامی و عربی خواند خواست تا به کمک مخالفان سوریه بیایند و از دولت و شاه اردن و برخی کشورهای عربی مانند قطر و غیر عربی مانند ترکیه تقدیر و تشکر ویژه کرد.


نظر شما :