بشار اسد در اجلاس تهران شرکت نمی‌کند

۰۲ شهریور ۱۳۹۱ | ۰۳:۵۸ کد : ۱۹۰۵۸۲۴ سرخط اخبار

مشاور رئیس و مدیر کل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی با یادآوری برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران گفت: به دلیل مسائلی امنیتی، به نظر نمی رسد بشار اسد در این اجلاس حضور یابد اما هیأتی از سوریه شرکت خواهد کرد.

به گزارش خانه ملت ،حسن شیخ الاسلام درباره پیشنهاد مصر برای حل بحران سوریه گفت: پیشنهاد مرسی اعتراف به اهمیت نقش ایران در منطقه است و حکایت از آن دارد که بدون در نظر گرفتن ایران، مشکلی در جهان اسلام، به ویژه در منطقه خاورمیانه و سوریه حل شدنی نیست.

مشاور رئیس و مدیر کل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این پیشنهاد گام مقدماتی مثبتی است، گفت: سخنگوی وزارت امورخارجه ایران نیز از آن استقبال کرده اما نیاز است که این پیشنهاد تکمیل شود.

وی با تاکید بر اینکه ملت ها خود باید سرنوشتشان را رقم زنند، گفت: اصول این طرح باید براساس اصول احترام به حاکمیت و عدم دخالت در امور داخلی کشورها پایه ریزی شود و گفت وگو را جایگزین نظامی گری کند.

شیخ الاسلام  با بیان اینکه در اجلاس تهران درباره اوضاع سوریه بحث و رایزنی خواهد شد، گفت: به دلیل مسائل امنیتی،  به نظر نمی رسد که بشار اسد در اجلاس تهران حضور یابد اما هیأتی از سوریه در این اجلاس شرکت خواهد کرد.

مصر برای حل بحران سوریه پیشنهاد داده است که  کمیته ای چهارجانبه شامل ایران و ترکیه به صورت مستقیم و عربستان و مصر به عنوان ناظر و کمک دهنده، برای ایجاد یک راه حل سیاسی در بحران سوریه تشکیل شود

کلید واژه ها: سوریه اجلاس عدم تعهد


نظر شما :