تشکیل تیمی برای جاسوسی هسته ای از ایران

۰۳ شهریور ۱۳۹۱ | ۰۵:۰۵ کد : ۱۹۰۵۸۶۶ سرخط اخبار

دیپلمات ها در وین فاش کرده اند که آژانس بین المللی انرژی اتمی ، تیمی ویژه را برای بررسی و تحت نظر داشتن برنامه هسته ای ایران ایجاد کرده است .

به گزارش «تابناک» ، ماهیت این تیم بیش از آنکه فنی و حقوقی باشد ، عمدتا اطلاعاتی و نظامی است. بنا به گفته دیپلمات ها این تیم ویژه متشکل از کارشناسان اطلاعاتی و جاسوسی ، کارشناسان نظامی و تسلیحاتی و همچنین کارشناسان اتمی است .

بنا بر این گزارش ، این اولین باری است که آژانس بین المللی انرژی اتمی تیمی ویژه را برای یک کشور ایجاد می کند و ترکیب آن را نیز اطلاعاتی و نظامی اعلام می کند . بدعتی که ممکن است از این پس باعث شود هیچ کشوری بازرسان آژانس را به تاسیسات هسته ای خود راه ندهد. چرا که رسما می توان گفت که بازرسان آژانس می توانند به عنوان بازوهای عملیاتی این تیم ویژه عمل کنند و عمدتا به کارهای اطلاعاتی و تجسسی در کشورهای مختلف و از جمله ایران بپردازند.

در ا انتشار چنین خبری آژانس تلویحا پذیرفته است که در قبال برنامه هسته ای ایران به دنبال استفاده از جاسوسان و کارشناسان نظامی است ، موضوعی که می تواند بیانگر و تایید کننده این ظن باشد که بازرسان آژانس اطلاعات دانشمندان هسته ای ایران را در اختیار جوخه های ترور رژیم صهیونیستی قرار داده اند .

افکار عمومی مردم ایران همواره به بازرسان آژانس به دیده شک و تردید نگاه می کنند و عموما بازرسان آژانس را جاسوسانی می دانند که برای کشورهایی خاص فعالیت می کنند .

پس از یه شهادت رساندن چند تن از دانشمندان هسته ای ایران توسط جوخه های ترور برخی از کشور های غربی این ظن در بین افکار عمومی ایرانیان بیش از پیش تقویت شده است .
خبر تشکیل این تیم با ترکیب ذکر شده نیز به صورت رسمی تلاش آژانس برای برخورد های خارج از چارچوب آژانس و توافق نامه های آن را رسمیت می بخشد.

کلید واژه ها: بازرسان آژانس


نظر شما :