سطح میهمانان شرکت کننده در اجلاس تهران

۰۴ شهریور ۱۳۹۱ | ۲۱:۴۶ کد : ۱۹۰۵۹۳۴ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه از حضور بیش از 80 کشور در سطح وزیر خارجه و بالاتر از آن در شانزدهمین اجلاس کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها تاکنون خبر داد.

به گزارش ایسنا، رامین مهمان پرست در نشست مطبوعاتی که با موضوع برگزاری شانزدهمین اجلاس کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها برگزار شد، اظها رکرد: این اجلاس از فردا (یک شنبه) با حضور هیاتهای کارشناسی کشورهای عضو آغاز می شود.

وی با اشاره به حضور اعضای عالی رتبه هیاتهای کشورهای عضو این جنبش خاطر نشان کرد که امیدواریم شاهد نقطه عطفی در تاریخ جنبش غیرمتعهدها باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: بعد از مجمع عمومی سازمان ملل متحد، جنبش غیر متعهدها دومین مجمع بین المللی و بزرگترین نهادی است که می تواند در مسائل بین المللی تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

مهمان پرست همچنین با اشاره به آغاز ریاست ایران بر جنبش غیرمتعهدها به مدت سه سال افزود: با آغاز ریاست ایران بر این جنبش امیدواریم شاهد اقدامات و ابتکارات قابل توجهی باشیم تا در طول این دوره ی سه ساله این جنبش هر چه بیشتر از ظرفیت خودش استفاده کند.

مهمان پرست گفت: بحث های سیاسی و بین المللی و اجتماعی و اقتصادی و غیره در دستور کار این اجلاس است که امیدواریم به بهترین شکل شاهد جمع بندی نقطه نظرات اعضا باشیم.

وی با بیان این که این اجلاس بزرگترین اجلاسی است که در سطح بین المللی و در تاریخ کشورمان برگزار می شود، گفت: همه مسوولان به عنوان یک وظیفه ملی در برگزاری این اجلاس مشارکت داشته و امیدواریم با همراهی ملت عزیزمان شاهد برگزاری این اجلاس به نحو مطلوبی باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سطح میهمانان شرکت کننده در این اجلاس خاطر نشان کرد: تاکنون از سوی 108 هیات شرکت کننده در اجلاس درخواست ها و لیست افراد شرکت کننده را دریافت کرده ایم از مجموع 137 کشور عضو و ناظر و ده سازمان بین المللی عضو جنبش غیرمتعهدها تاکنون 120 کشور و 6 سازمان و نهاد بین المللی سطح حضورشان در اجلاس مشخص شده است. ارزیابی ما از سطح حضور این هیاتها بسیار قابل توجه است چرا که تاکنون حدود 50 هیات در سطح سران که شامل روسای جمهور، پادشاهان و نخست وزیران می شوند در اجلاس شرکت دارند. همچنین 30 هیات در سطح وزیر خارجه شرکت می کند. بنابراین تاکنون 80 کشور در سطح وزیر خارجه و بالاتر از آن در این اجلاس شرکت دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: امیدواریم با رایزنی و مشورتی که این هیاتها در طول این اجلاس خواهند داشت تصمیمات مهمی درباره مسائل و بحرانهای بین المللی و موضوعات صلح و امنیت بین الملل اتخاذ شود.

مهمان پرست همچنین در رابطه با حفظ امنیت و تامین آن در طول برگزاری اجلاس از سوی ایران با تاکید بر برقراری امنیت در بالاترین سطح گفت: امنیت این اجلاس برای ما در بالاترین سطح قرار دارد و مجموعه نهادهای مسوول در این زمینه از جمله نیروی انتظامی و قوای پدافندی کشور به بهترین شکل آماده اند. همچنین دیگر مجموعه های امنیتی کشور در بالاترین سطح امنیت لازم را برقرار کرده اند و معتقدیم یکی از بهترین اجلاس های جنبش غیرمتعهدها در بالاترین سطح امنیت در تهران برگزار خواهد شد.

کلید واژه ها: اجلاس عدم تعهد


نظر شما :