احتمال حمله به ایران روز به روز کمتر می‌شود

۱۷ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۷:۰۴ کد : ۱۹۰۶۴۹۶ سرخط اخبار

تلویزیون اسرائیل به نقل از منابعی «بسیار نزدیک» به نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد احتمال حمله اسرائیل به ایران روز به روز کمتر می شود.

به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل به نقل از منابع بسیار نزدیک به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد احتمال حمله به ایران «روز به روز کمتر می شود».

این روزنامه صهیونیستی نوشت: کانال تلویزیونی 10 اسرائیل امشب با پخش برنامه ای گفته است اگر اوباما در دیدار روز 27 سپتامبر با بنیامین نتانیاهو، «خط قرمزها» در زمینه برنامه هسته ای ایران را تعیین کرده و در زمینه های دیگر به وی اطمینان خاطر بدهد وی طرح حمله به ایران را لغو خواهد کرد.

کانال 10 اسرائیل به نقل از منابعی «بسیار نزدیک به نتانیاهو» گفت: احتمال حمله اسرائیل به ایران «روز به روز کمتر می شود».

این شبکه تلویزیونی افزود: «اگر اوباما، خط قرمزها [مربوط به برنامه هسته ای ایران] را تعیین و به صورت شخصی تعهدات لازم را بدهد، اسرائیل به ایران حمله نخواهد کرد».

این گزارش در حالی پخش شد که اظهارت جنگ طلبانه بنیامین نتانیاهو و ایهود باراک، نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه ایران که طی ماه های گذشته شدت گرفته بود از اختلافات شدید بین مقامات سیاسی و امنیتی و نظامی درباره این طرح جنگ پرده برداشت.

«شائول موفاز»، رهبر حزب کادیمای رژیم صهیونیستی، «افرایم هالوی»، رئیس اسبق موساد، «الیاهو وینوگراد»، رئیس سابق دیوان عالی رژیم صهیونیستی و برخی از نمایندگان کنست در زمره مقامات اسرائیلی هستند که به صراحت با طرح حمله به ایران مخالفت کرده اند.

در این میان، سرنخ های عدم حمایت آمریکا از حمله اسرائیل به ایران نیز عامل دیگری است که موجب یأس و تفرقه مقامات رژیم صهیونیستی برای شروع جنگ علیه ایران را فراهم آورده است.

موضع گیری صریح ژنرال «مارتین دمپسی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا شاید عینی ترین نشانه عدم حمایت آمریکا از اسرائیل در جنگ علیه ایران باشد.

دمپسی در سخنانی که هفته گذشته ایراد کرد گفت دوست ندارد در حمله اسرائیل به ایران «شریک جرم» باشد؛

وی همچنین تصریح کرد: «اسرائیل در صورت حمله به ایران، منتظر حمایت و کمک واشنگتن نباشد».

کلید واژه ها: حمله اسرائیل به ایران


( ۱ )

نظر شما :