نخستین واکنش اوباما به رسوایی اخلاقی پترائوس

۲۵ آبان ۱۳۹۱ | ۱۵:۲۳ کد : ۱۹۰۹۱۸۷ سرخط اخبار

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه به مردم این کشور اطمینان خاطر داد رسوایی اخلاقی که به کناره گیری دیوید پترائوس رئیس سیا منجر شد و یک ژنرال بلندپایه دیگر را گرفتار کرد، امنیت ملی آمریکا را به خطر نیانداخته است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، پترائوس که مشهورترین ژنرال آمریکایی نسل خود بود و به علت متحول کردن جنگ عراق مورد ستایش قرار گرفت، هفته گذشته به علت فاش شدن رابطه نامشروعش با پائولا برادول یک زن متاهل که در حال نوشتن زندگی نامه وی بود، استعفا کرد.
وکیل ژنرال جان الن فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان نیز که پرونده اش به علت ارسال ای میل هایی برای جیل کلی یک زن ساکن فلوریدا در دست بررسی است، اعلام کرد موکلش به طور کامل با تحقیقات پنتاگون همکاری خواهد کرد.
این رسوایی، دستگاه امنیتی آمریکا را به لرزه درآورده است ولی اوباما اعلام کرد هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد این مسئله به امنیت ملت یا نیروهای آمریکایی، لطمه زده باشد.
اوباما در نخستین کنفرانس خبری خود پس از انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: «من در این مقطع هیچ شواهدی ندیده ام دال بر اینکه اطلاعات محرمانه ای فاش شده باشد به نحوی که تاثیر منفی بر روی امنیت ملی ما داشته باشد».
پترائوس که زمانی فرماندهی نیروهای آمریکایی را در عراق و افغانستان برعهده داشت، چهارده ماه پیش ریاست سیا را برعهده گرفت.


نظر شما :