نخستین موضع گیری اوباما در خصوص کشتار مسلمانان میانمار

۲۹ آبان ۱۳۹۱ | ۱۴:۱۱ کد : ۱۹۰۹۳۳۸ سرخط اخبار

رئیس جمهوری آمریکا در سفرش به میانمار با ابراز تاسف از کشته شدن مسلمانان ساکن این کشور اعلام کرد که هدفش از سفر به میانمار و دیدار با مسئولان این کشور اعلام حمایت سیاسی آمریکا است.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی خواه میانمار نسبت به قتل عام مسلمانان ساکن در این کشور و نیز ویران شدن خانه‌های آنها ابراز تاسف کرد.


اوباما همچنین گفت: به رغم سلسله اصلاحات صورت گرفته در میانمار اما همچنان شاهدیم که درگیری و مشکلات در این کشور وجود دارد.


رئیس جمهوری آمریکا در پایان اظهار داشت که هدفش از سفر به میانمار و دیدار با مسئولان این کشور اعلام حمایت سیاسی آمریکا از میانمار است.


اوباما هم‌چنین پس از دیدار با تین‌ سین، رئیس جمهور میانمار در جمع خبرنگاران گفت: اقدامات دولت در انجام اصلاحات اولین گام‌ها در یک سفر بسیار طولانی است اما فکر می‌کنم روند دموکراسی سازی و اصلاحات اقتصادی در میانمار که توسط رئیس جمهور آغاز شده به فرصت‌های توسعه باورنکردنی تبدیل خواهد شد.


تین سین نیز گفت که دو طرف برای پیشرفت دموکراسی و گسترش حقوق بشر بر اساس استانداردهای بین‌المللی و همکاری با یکدیگر برای توسعه بخش آموزش و بهداشت توافق کردند.


هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا نیز اوباما را در این سفر همراهی می‌کند.


نظر شما :