تخریب چهار مسجد در بحرین به دستور دولت

۱۲ آذر ۱۳۹۱ | ۱۹:۳۷ کد : ۱۹۰۹۸۴۵ سرخط اخبار

نظامیان رژیم آل خلیفه همزمان با تشدید سرکوب تظاهرکنندگان بحرینی که سرنگونی رژیم پادشاهی این کشور را خواستارند و تظاهرات آنان در سراسر بحرین ادامه دارد ، دست کم چهار مسجد دیگر را در منطقه کرزکان ویران کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم ، نیروهای امنیتی حکومت بحرین در حالی این چهار مسجد را ویران کردند که از وزارت دادگستری و امور اسلامی و اوقاف این کشور مجوز داشتند .
از طرف دیگر بحرینی ها برای ابراز همبستگی با منطقه تحت محاصره المهزه که برای سومین هفته پیاپی در محاصره نیروهای امنیتی بحرینی است تظاهرات کردند .
علی قازان گزارشگر العالم در گزارشی گفت : منطقه مهزه در جزیره ستره که برای سومین هفته پیاپی در محاصره نیروهای امنیتی حکومت بحرین است باعث شد بحرینی ها در مناطق مختلف برای ابراز همبستگی با این منطقه تظاهرات و این محاصره را محکوم کنند.
یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات در جمع تظاهرکنندگان گفت :« سرکوبها و قتل و زندان باعث نمی شود که به خانه هایمان بازگردیم . کوتاه نخواهیم آمد . عقب نشینی نخواهیم کرد. شکست نخواهیم خورد و تا پیروزی به مسیر خود ادامه خواهیم داد ».
قازان در حالیکه تظاهرکنندگان صدای « ملت خواهان سرنگونی نظام هستند » سر می دادند گفت در منامه که به شدت در محاصره امنیتی است تظاهرکنندگان توانستند به خیابانها بیایند و شعار می دادند « مهزه نماد عزت » است .
تظاهرکنندگان در این تظاهرات محاصره مهزه را محکوم و تأکید کردند منامه تا زمانیکه به این محاصره پایان داده نشود روی آرامش را نخواهد دید .
در منطقه جنوسان نیز تظاهراتی با شعار « مهزه تحت محاصره است» برگزار شد و تظاهرکنندگان با ساکنان هدف قرار گرفته این منطقه ابراز همبستگی کردند و با صدای بلند شعار دادند که پادشاه بحرین از قدرت کناره گیری کند و عاملان کشتار بیگناهان مجازات شوند .
در جد حفص نیز تظاهرکنندگان درخواست کردند به محاصره مهزه پایان داده شود . تظاهرکنندگان بر لزوم فراهم آوردن فضای آزادی در کشور و آزاد کردن همه زندانیان در زندانها تأکید کردند .
مردم منطقه نویدرات نیز در حالیکه شعار « سرنگون باد حمد » بن عیسی آل خلیفه را سر می دادند بر مخالفتشان با حمله به خانه ها و هتک حرمتها در منطقه مهزه تأکید کردند.
آنها با شعار « مهزه ، شرافت اصیل » درخواست کردند نیروهای اشغالگر سعودی از بحرین خارج شود .
نظامیان حکومت بحرین نیز با گلوله و نارنجکهای گازی سمی پاسخ دادند که شماری از تظاهرکنندگان زخمی شدند .
زنجیره ویرانسازی مساجد از سوی حکومت نیز متوقف نشده است و دهها جنگ افزار نظامی و تعدادی لودر به منطقه کرزکان یورش بردند و بیش از چهار مسجد را بدون توجه به حرمت مساجد و مقدسات ویران و حتی به قرآن کریم بی اعتنایی کردند و لودرها از روی قرآنها عبور کردند .
این پلاکارد نشان می دهد مسجدی که ویران شده مجوز داشته و در وزارت دادگستری و امور اسلامی و اوقاف به ثبت رسیده است .
این پلاکارد از چهره این حکومت جعلی بر می دارد که ادعا می کرد مساجد بدون مجوز را ویران می کند .

کلید واژه ها: محاصره تظاهرکنندگان مهزه بحرین شعار ویران حکومت « تظاهرات بحرینی


نظر شما :