برلوسکونی باز می گردد

۱۹ آذر ۱۳۹۱ | ۱۲:۳۹ کد : ۱۹۱۰۱۱۱ سرخط اخبار
با اعلام رسمی سیلویو برلوسکنی نخست وزیر سابق ایتالیا مبنی بر بازگشتش به عالم سیاست و حضورش در انتخابات بعدی ایتالیا ماریو مونتی برای استعفا اعلام آمادگی کرد.
 
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه با وجود اینکه سیلویو برلوسکنی همچنان چند پرونده باز فرارمالیاتی و رسوایی جنسی در دادگاه های ایتالیا دارد روز شنبه اعلام کرد که در مبارزات انتخاباتی پیش روی ایتالیا شرکت خواهد کرد.
 
در همین حال دفتر ریاست جمهوری ایتالیا شنبه شب با انتشار بیانیه ای اعلام کرد ماریو مونتی نخست وزیر این کشور در دیدار با جورجیو ناپولیتانو رئیس جمهور ایتالیا از تمایل خود برای استعفا از مقام نخست وزیری خبر داده است.
 
در بیانیه دفتر ریاست جمهوری ایتالیا آمده است: مونتی دیگر ادامه فعالیت های خود را در مقام نخست وزیری امکان پذیر نمی داند و در نتیجه تمایل خود را برای ارائه استعفانامه ابراز کرده است.
 
این بیانیه پس از آن منتشر می شود که نمایندگان حزب مردم آزادی از حمایت از بسیاری از طرحهای نخست وزیر در پارلمان ایتالیا خودداری کردند و سیلویو برلوسکنی نخست وزیر پیشین این کشور و بنیانگذار این حزب نیز روز شنبه از تمایل خود برای اعلام نامزدی در انتخابات قانونگذاری اوایل سال دو هزار و سیزده میلادی خبر داد.
 
مونتی روز شنبه بیش از یک ساعت با رئیس جمهور ایتالیا در این باره گفتگو کرد. در این بیانیه آمده است: مونتی قرار است در کوتاه ترین زمان ممکن این موضوع را بررسی کند که آیا برخی از نیروهای سیاسی که نمی خواهند به مسئولیت خود در قبال حل بحران مالی عمل کنند، حاضرند در تصویب قانون ثبات بودجه مشارکت داشته باشند یا خیر.
 
بدین ترتیب مونتی هشدار داد شکست رای گیری درباره بودجه تا قبل از سی و یکم دسامبر آینده، پیامدهای سختی به همراه خواهد داشت. البته تمام احزاب راست میانه و چپ میانه اعلام کرده اند که هیچ ممانعتی در راه تصویب بودجه ایتالیا ایجاد نخواهند کرد.

کلید واژه ها: ایتالیا مونتی نخست وزیر بیانیه


نظر شما :