دعوت سفیر ایران از اتباع جمهوری آذربایجان برای سفر به ایران

۲۵ آذر ۱۳۹۱ | ۱۹:۳۹ کد : ۱۹۱۰۴۰۱ سرخط اخبار

سفیر ایران از اتباع جمهوری آذربایجان دعوت کرد تا در ایام تعطیلات سال نو به جمهوری اسلامی ایران و بخصوص استان های آذری زبان سفر کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن پاک آیین در جمع دست اندرکاران امورگردشگری با اشاره به اینکه اتباع آذربایجان می توانند بدون اخذ ویزا از مرزهای بین المللی وارد ایران شوند، افزود: عزیزان آذری با توجه به علایق مذهبی، می توانند علاوه بر اهداف گردشگری با انگیزه های زیارت اماکن مقدسه به زیارت بارگاه امام هشتم (ع) در مشهد و مرقد حضرت معصومه(س) در قم مشرف شوند.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد تسهیلات بیشتر برای سفر اتباع جمهوری آذربایجان به ایران از مسئولان استان های همجوار، یعنی آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان خواست در ایام تعطیلات سال نو با افزایش نیروی انسانی و تجهیزات در مرزهای دو کشور، شرایط سهل تری را برای ورود و خروج اتباع جمهوری آذربایجان فراهم آورند.

پاک آیین گفت: ایران به دلیل داشتن طبیعت زیبا، آثار تاریخی و امکانات گردشگری مناسب، مورد توجه گردشگران آذری قرار دارد و باید کمک کنیم تا این عزیزان با خاطره خوش ایران را ترک نمایند.

سفیر ایران افزود: ایران یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگران جمهوری آذربایجان بوده و شهرهای مشهد، شیراز، اصفهان، تهران و استان های آذری زبان دارای جاذبه های بیشتر برای آنان مباشند.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با پیش بینی افزایش گردشگران آذری در سال جاری، بیان کرد: علاوه بر تردد جاده ای از طریق مرزهای زمینی آستارا ، جلفا و بیله سوار، پرواز های روزانه منظم نیز بین باکو و تهران برقرار است و ساکنان جمهوری خودمختار نخجوان نیز از طریق مرزهای زمینی استانهای آذربایجان شرقی و غربی می توانند به ایران تردد نمایند. تعطیلات سال نوی میلادی از دو هفته دیگر در جمهوری آذربایجان آغاز می شود.

کلید واژه ها: آذربایجان جمهوری آذربایجان آذری اتباع


نظر شما :