«پرس‌تی‌وی» و «هیسپان‌تی‌وی» قطع شدند

۰۱ دی ۱۳۹۱ | ۱۹:۳۳ کد : ۱۹۱۰۶۳۳ سرخط اخبار

 

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد سرافراز معاون برون مرزی سازمان صداوسیما با اعلام این خبر، این گونه تصمیمات را نمایانگر ماهیت و چهره واقعی دولت های غربی دانست و گفت: آن ها تلاش دارند به شکل ناپخته ای صدای رسانه های ایرانی را خاموش کنند.

وی همچنین تصریح کرد: روشی که دولت های غربی در برخورد با رسانه های ایران در پیش گرفته اند از منظر حقوقی یادآور قانون جنگل و از نگاه آزادی بیان یادآور دوره قرون وسطا و تفتیش عقاید است که در آن، دانستن جرم تلقی می شد.

معاون برون مرزی صداوسیما همچنین هم زمانی تصویب تحریم رسانه های ایران و تصویب صدها میلیون دلار در مجلس نمایندگان امریکا برای تجهیز زرادخانه موشکی اسرائیل را نشان گر اهمیت یکسان محدود کردن آزادی رسانه ها و حمایت نظامی از صهیونیست ها توسط واشنگتن دانست و خاطر نشان کرد: تحریم صدا و سیما در پی فشار های لابی صهیونیستی بر کنگره امریکا به ویژه پس از شکست اخیر اسرائیل در جنگ هشت روزه غزه و اصابت موشک های ایرانی به قلب رژیم صهیونیستی است.

شرکت اسپانیایی خدمات ماهواره ای «هیسپا ست» امروز جمعه 21 دسامبر، اول دی، شبکه های انگلیسی زبان پرس تی وی و اسپانیایی زبان هیسپان تی وی ایران را به خاطر آنچه تحریم رئیس صدا و سیمای ایران می نامد، از فهرست پخش ماهواره ای خود در اسپانیا و امریکای لاتین حذف کرد.

این اقدام درحالی صورت گرفت که شبکه هیسپان تی وی به عنوان یک مؤسسه رسانه ای، دارای مجوز رسمی است و طبق قوانین اتحادیه اروپا به فعالیت رسانه ای و پخش برنامه های خود مشغول بوده است.

دولت اسپانیا و شرکت ماهواره ای هیسپا ست هیچ گونه دلیل قانونی برای این تصمیم عنوان نکرده و به صورت کاملا یک طرفه اقدام به لغو قرارداد کرده اند.

هیسپان تی وی بر اساس قوانین اسپانیا و اتحادیه اروپا مرتکب هیچ تخلفی نشده و هیچ گونه اخطاری مبنی بر تخلف و یا قطع پخش دریافت نکرده است.

بیش از ربع سهام شرکت هیسپا ست توسط شرکت فرانسوی یوتل ست خریداری شده است. رئیس یوتل ست که گفته می شود تابعیت فرانسوی-اسرائیلی دارد، به عنوان عامل اصلی حمله به رسانه های ایرانی در اروپا شناخته می شود.

پیش از این، نهادهای به اصطلاح نظارتی رسانه ها در انگلیس و آلمان دستور قطع پخش برنامه های پرس تی وی در آن کشورها را صادر و اجرا کرده اند.

همچنین شرکت آسیا ست که بخشی از سهام آن توسط شرکت های امریکایی خریداری شده، اقدام به قطع پخش شبکه پرس تی وی و سایر شبکه های ایرانی در قاره آسیا کرده است. مصوبه مجلس نمایندگان امریکا پس از تایید دولت آن کشور صورت اجرایی به خود خواهد گرفت.

کلید واژه ها: رسانه تی وی ست


نظر شما :