درخواست پادشاه اردن:

مخالفان در انتخابات شرکت کنند

۱۰ دی ۱۳۹۱ | ۱۳:۳۶ کد : ۱۹۱۰۹۳۳ سرخط اخبار

پادشاه اردن با اعلام اینکه ادامه مخالفت گروه های سیاسی با برگزاری انتخابات به روند دموکراسی در این کشور ضربه می زند، از آنها خواست تا در انتخابات پارلمانی آتی شرکت کنند.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیرة، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن از تمامی گروه های مخالف این کشور به ویژه اخوان المسلمین و شاخه سیاسی آن جبهه کار اسلامی، خواست تا به مخالفت خود با برگزاری انتخابات پارلمانی پایان دهند و در این انتخابات شرکت کنند.


وی گفت: من از همگان می خواهم تا به روند دموکراسی خواهی که در کشور آغاز شده بپیوندند و از مخالفت های خود دست بردارند.


ملک عبدالله دوم در پیامی به ملت اردن گفت: هم اکنون زمان مناسبی است تا به سوی شاخص های دموکراسی در کشور حرکت کنیم و انتخابات آتی نیز یکی از گام های مهم در روند اصلاحات است که همگان باید در آن شرکت کنند.


وی خطاب به مخالفان گفت: من از مخالفان می خواهم تا به تحریم انتخابات و اعتراض های خود که کشور را به سوی ناامنی پیش می برد، پایان دهند و معتقدم که این گونه اعتراضات روند دموکراسی در اردن را به تعطیلی می کشاند.


انتخابات پارلمانی اردن قرار است در بیست و سوم ژانویه برگزار شود، اما برخی گروه ها و احزاب سیاسی اردن به ویژه اخوان المسلمین اعلام کردند به دلیل کافی نبودن اصلاحات در کشور در این انتخابات شرکت نمی کنند.
 

کلید واژه ها: اردن دموکراسی


نظر شما :