تلاش رهبر کره شمالی برای کاهش تنش با کره جنوبی

۱۲ دی ۱۳۹۱ | ۱۲:۲۵ کد : ۱۹۱۱۰۱۵ سرخط اخبار

«کیم جونگ - اون » ، رهبر کره شمالی در یک پیام صوتی کم سابقه که از تلویزیون دولتی کشورش پخش شد، تلاش برای کاستن از تنش های مرزی با کره جنوبی را با استفاده از اجرای بیانیه های مشترک قبلی امضا شده میان دو کشور و همچنین «تغییر اساسی» در اقتصاد ملی خواستار شد.
«کیم» در پیام تبریک سال نو میلادی» اظهار داشت: «مسئله مهم در پایان دادن به جدایی دو کشور و دستیابی به اتحاد دوباره ، کنار گذاشتن رویارویی بین کره شمالی و جنوبی است.»
وی افزود سوابق گذشته روابط دو کره نشان می دهد که رویارویی بین مردم دو کشور به چیزی جز جنگ منتهی نمی شود.
رهبر کره شمالی این پیام را درست چند هفته بعد از انتخاب « پارک گئون- های » محافظه کار به عنوان رئیس جمهور جدید کره جنوبی و هم زمان با مذاکرات شورای امنیت سازمان ملل درباره نحوه مجازات کره شمالی به علت پرتاب موشکی اخیر این کشور ، اعلام کرد.
این پیام صوتی ، نخستین پیام از نوع خود از زمانی است که «کیم ایل سونگ » پدر بزرگ کیم و بنیانگذار کره شمالی نیز چنین پیامی را در سال 1994 یعنی در همان سالی که فوت کرد، ارائه نمود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، کیم جونگ اون که پس از مرگ پدرش، کیم جونگ ایل ، در هفدهم دسامبر 2011 قدرت را در کره شمالی بدست گرفت در پیام سال نو میلادی همچنین گفت: « سال 2013 ، سال خلاقیت و تغییرات بزرگی خواهد بود که در آن تحولات اساسی به وقوع خواهد پیوست. »
وی افزود: « بیایید تا یک تغییر و تحول اساسی در ساخت یک غول اقتصادی با همان روحیه و جسارتی که در تسخیر فضا به نمایش گذاشته شده است، ایجاد کنیم ، این شعار مبارزه حزب ما است و ملت باید امسال از این شعار حمایت کند. »

کلید واژه ها: کره شمالی


نظر شما :