معاون صالحی جواب منامه را داد

۱۳ دی ۱۳۹۱ | ۱۲:۳۲ کد : ۱۹۱۱۰۸۰ سرخط اخبار

معاون عربی و افریقای وزیر امور خارجه با رد ادعای دخالت ایران در بحرین گفت:متاسفانه کسانی ادعای دخالت ایران در منطقه را مطرح می کنند که هنوز نفربرها و نیروهای نظامی انها در بحرین سرگردانند و یا در سوریه آشکارا از جنگ تروریستی حمایت می کنند.

حسین امیر عبداللهیان در گفتگو با خبرنگار مهر ، در واکنش به برخی اظهارات  در این خصوص گفت : راهبرد جمهوری اسلامی ایران در قبال تمامی کشورهای منطقه مبتنی بر دوستی ،حسن همجواری و احترام متقابل است .

وی افزود: متاسفانه کسانی ادعای دخالت ایران در منطقه را مطرح می کنند که هنوز نفربرها و نیروهای نظامی انها در بحرین سرگردانند و یا در سوریه  آشکارا از جنگ تروریستی حمایت می کنند.  

معاون عربی و افریقای وزیر امور خارجه با انتقاد  از تداوم سرکوب و کشتار مردم و کاربرد گازهای شیمیایی کشنده علیه مردم  بحرین که مطالبات خود را با روش  مسالمت امیز دنبال می کنند، ادعای دخالت جمهوری اسلامی ایران را بی اساس ، کذب و  توهین به مردم بحرین دانست و افزود: بحرین همانند سوریه صرفا راهکار سیاسی دارد وادامه وضع موجود در بحرین علاوه بر نقض فاحش حقوق بشر ، امنیت منطقه را به مخاطره می اندازد.

کلید واژه ها: بحرین ادعای دخالت


نظر شما :