امروز نشست فوق‌العاده پارلمان عراق برگزار می شود

۱۷ دی ۱۳۹۱ | ۱۲:۵۷ کد : ۱۹۱۱۲۰۸ سرخط اخبار

در پی ناآرامی های هفته های گذشته در عراق و شدت گرفتن جنگ لفظی میان سران این کشور پارلمان عراق امروز (یکشنبه) نشست فوق العاده ای را برای بررسی درخواست تظاهرکنندگان عراقی و بررسی راه های حل و فصل مشکلات این کشور برگزار می کند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه اماراتی الخلیج، محمد الخالدی، گزارشگر پارلمان عراق اعلام کرد که این پارلمان امروز نشست فوق العاده ای را برگزار خواهد کرد.

 

قرار است در این نشست که در پی اوضاع ناآرام سیاسی در عراق برگزار خواهد شد حاضران به بررسی درخواست های تظاهرکنندگان عراقی و نیز راه های ممکن برای حل و فصل مشکلات عراق بپردازند.

 

همچنین فراکسیون ملی البیضاء پیشنهاد تشکیل سه کمیته از سوی پارلمان، دستگاه قضایی و دبیرخانه نخست وزیری عراق را برای بررسی درخواست های تظاهرکنندگان ارائه داده است.

 

ابراهیم الجعفری، رئیس ائتلاف ملی و جمال البطیخ، رئیس فراکسیون البیضاء نیز از فراکسیون های سیاسی خواستند تا ضمن مهار بحران کنونی در اسرع وقت با تکیه بر قانون اساسی به حل و فصل آن بپردازند.

 

پیشتر ائتلاف دولت قانون اعلام کرده بود که برکناری دولت و برگزاری انتخابات زود هنگام یکی از گزینه های نوری المالکی نخست وزیر عراق برای رویارویی با بحران کنونی است.

 

همچنین پنج هیات وابسته به جریان صدر اخیرا به شهرها و استان هایی که طی هفته های گذشته شاهد تجمع معترضان عراقی بود، سفر کرده و به خواسته های تظاهرکنندگان گوش دادند و آن را به دولت منتقل کردند.

 

شماری از استان های سنی نشین عراق در دو هفته گذشته شاهد حضور جمعی از تظاهرکنندگان عراقی بود.

کلید واژه ها: عراق تظاهرکنندگان پارلمان


نظر شما :