تلاش ایرفرانس برای خرید آلیتالیا

۱۹ دی ۱۳۹۱ | ۱۳:۱۴ کد : ۱۹۱۱۲۸۴ سرخط اخبار

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که مذاکرات گروه هواپیمایی ایرفرانس - کی.ال.ام برای به دست گرفتن کنترل کامل شرکت هواپیمایی آلیتالیا در مرحله پیشرفته قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آلیتالیا به کنسرسیومی از سرمایه گذاران (CAI) تعلق دارد که این شرکت هواپیمایی را در زمان ورشکستگی اش در سال 2008 خریداری کردند البته بخشی از این کنسرسیوم نیز به ایرفرانس- کی.ال.ام تعلق دارد.

سهامداران آلیتالیا می توانند سهامشان را زمانی که مهلت تعیین شده برای عدم فروش سهام این شرکت در دوازدهم ژانویه به پایان می رسد، بفروشند.

ایرفرانس- کی.ال.ام در ماه می اعلام کرده بود که ممکن است برای به دست گرفتن کنترل کامل آلیتالیا، حداقل تا سال 2014 صبر کنند.

روزنامه مساجرو چاپ رم نوشت: ایرفرانس- کی.ال.ام به سهامداران آلیتالیا قیمتی پیشنهاد کرده که 20 درصد بالاتر از قیمت پرداخت شده از سوی آن ها برای خرید این شرکت هواپیمایی در سال 2008 است.

این کنسرسیوم پنج سال قبل، بیش از یک میلیارد یورو برای خرید آلیتالیا پرداخت کرده بود.

مقامات ایرفرانس- کی.ال.ام و همچنین آلیتالیا حاضر به اظهارنظر در مورد این گزارش نشدند اما سیلویو برلوسکنی - نخست وزیر سابق ایتالیا - که در زمان زمامداری اش مانع پیشنهاد ایرفرانس- کی.ال.ام برای خریداری آلیتالیا شده بود، گفت که وی همچنان مخالف فروش این شرکت هواپیمایی است.

به گزارش رویترز، آلیتالیا پس از ضرردهی در نیمه اول سال 2012 در سه ماهه سوم آن به سوددهی بازگشت و 27 میلیون یورو سود خالص گزارش کرد که کمتر از 70 میلیون یورو در مدت مشابه سال گذشته بود.

کلید واژه ها: آلیتالیا کی.ال.ام ایرفرانس- کی.ال.ام این شرکت شرکت هواپیمایی ایرفرانس-


نظر شما :