دیدار مدیر گوگل از دانشگاهی در کره شمالی+تصاویر

۲۰ دی ۱۳۹۱ | ۱۹:۱۱ کد : ۱۹۱۱۳۶۰ سرخط اخبار

هیات آمریکایی که در کره شمالی به سر می برند از سایت اینترنتی دانشگاه کیم ایل سونگ پیونگ یانگ بازدید کردند.

به گزارش فارس به نقل از گاردین، «اریک اشمیت» مدیر اجرایی شرکت گوگل که به همراه «بیل ریچاردسون» فرماندار سابق نیومکزیکو به کره شمالی سفر کرده است از امکانات اینترنتی دانشگاه کیم ایل سونگ پیونگ یانگ بازدید کردند و با مسئولان دانشگاه و همچنین دانشجویان حاضر در این سایت گفتگو کردند.

تصاویری از که بازدید اشمیت از کتابخانه الکترونیکی این دانشگاه منتشر شده است نشان می دهد که کاربران به سایت و موتور جستجوی گوگل دسترسی دارند.

سایت اینترنتی دانشگاه کیم ایل سونگ هدیه رهبر سابق کره شمالی به این دانشگاه است که در دسامبر گذشته درگذشت.

براساس این گزارش، این سایت از سال 2010 افتتاح شده است و دانشجویان می توانند از 8 صبح تا نیمه شب حتی در روزهای تعطیل برای استفاده از اینترنت به آن مراجعه کنند.

هنوز مشخص نیست که سفر اریک اشمیت قرار است چه منافعی برای پیشرفت دسترسی به اینترنت در کره شمالی داشته باشد.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، دانشجویان دانشگاههای «کیم چک» و «دانشگاه علوم و تکنولوژی» پیونگ یانگ نیز به اینترنت دسترسی دارند اما در این زمینه محدودیت هایی نیز دارند و بیشتر به اطلاعات آموزشی دسترسی دارند.

این درحالیست که بیشتر مردم کره شمالی اجازه ندارند از اینترنت استفاده کنند.

سفر جنجالی اشمیت و ریچاردسون به صورت خصوصی انجام شده و وزارت خارجه آمریکا از آن انتقاد کرده است. آزادی یک تبعه آمریکایی زندانی در کره شمالی یکی از اهداف این سفر اعلام شده است.

ریچاردسون در مورد این سفر گفته است: می رویم تا اوضاع آمریکایی که در آنجا حبس است را جویا شویم. این یک سفر انسان دوستانه شخصی است.

 

کلید واژه ها: کره شمالی دانشگاه اینترنت


نظر شما :