افزایش 75 میلیون نفری بیکاران اروپا

۲۶ دی ۱۳۹۱ | ۱۲:۴۲ کد : ۱۹۱۱۵۵۹ سرخط اخبار

 

مدیرکل سازمان جهانی کار با اعلام تاثیرات منفی بیکاری طولانی مدت بر 30 درصد جوانان اروپایی، تعداد بیکاران جوان این قاره را 5.5 میلیون نفر برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، "گای رایدر" مدیرکل سازمان جهانی کار گفت: برای دستیابی به رشد پایدار باید زمینه های سرمایه گذاری مورد نیاز برای مقابله با بحران اشتغال جوانان را فراهم کرد.

مدیرکل سازمان جهانی کار اظهار داشت: سرمایه گذاری برای اشتغال زایی جوانان به مراتب کم هزینه تر از برخورد با عواقب آن از طریق مزایای بیکاری، رفتارهای ضد اجتماعی و یا قطع دائمی اتصال به بازار کار است.

رایدر ادامه داد: در سراسر جهان، تقریبا 75 میلیون جوان 15 تا 24 ساله بیکار هستند. در اروپا 5.5 میلیون جوان بیکار وجود دارد و به عبارتی این تعداد بیش از 2 برابر بزرگسالان است.

وی تاکید کرد: بیکاری طولانی مدت نزدیک به 30 درصد از جوانان بیکار در اروپا را تحت تاثیر قرار داده است. برخی از 14 میلیون نفر جوان و یا بیش از 15 درصد از جوانان اروپا بین 15 تا 29 سال هستند.

مدیرکل سازمان جهانی کار با بیان اینکه ما می توانیم و نباید اجازه بدهیم که در برابر چشمان ما بیکاری برای جوانان رخ دهد، گفت: وقت آن است که برای عمل یک اقدام فوری و هدفمند انجام شود.

به گفته رایدر، برگزاری دوره های کارآموزی و سایر برنامه های آموزش کار، ایجاد انگیزه دولت برای کارفرمایان برای استخدام افراد جوان، کارآفرینی، راه اندازی شرکت ها و تعاونی های اجتماعی و همچنین برنامه های استخدام عمومی؛ می تواند بخشی از راه حل های مورد نیاز تلقی شود.

مدیرکل سازمان جهانی کار گفت: کمیسیون اروپا در ماه دسامبر گذشته در بروکسل برای رسیدگی به بیکاری جوانان، بسته ای را ارائه کرد و ILO با این کمیسیون برای اجرا و ارزیابی اثربخش اقدامات ترویج اشتغال جوانان در اروپا، حمایت خواهد کرد.

 

کلید واژه ها: جوانان جوان جهانی کار سازمان جهانی کار بیکاری اروپا


نظر شما :