هیلاری کلینتون رئیس جمهور می شود؟

۰۹ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۶:۴۰ کد : ۱۹۱۲۱۳۸ سرخط اخبار

در حالی که هیلاری کلینتون تا چند روز آینده، دیگر وزیر امور خارجه آمریکا نخواهد بود اما در مصاحبه اخیر خود در را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 باز گذاشت.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه مشترک خود همراه با باراک اوباما در شبکه CBS ظاهرا تایید اوباما را به عنوان حامی کاندیداتوری وی برای ریاست جمهوری سال 2016 به دست آورد.


کلینتون 65 ساله ماه هاست که تاکید کرده پس از دو دهه قرار داشتن در کانون سیاست می خواهد به دنیای شخصی خود برگردد اما با افزایش بی سابقه محبوبیت وی که اخیرا به 65 درصد رسیده، بسیاری معتقدند که وی در سال 2016 نخستین زنی خواهد بود که در آمریکا رئیس جمهور می شود.


کلینتون به شبکه CBS گفت: من هنوز وزیر امور خارجه هستم بنابراین از دنیای سیاست داخلی خارج هستم.


کلینتون که بخش زیادی از عمر خود را به عنوان بانوی اول کشور و همینطور سناتور نیویورک در دنیای سیاست سپری کرده، تاکید داشت که هنوز بسیار نسبت آنچه که در آینده برای کشورش اتفاق خواهد افتاد حساس است.


کلینتون در اظهار نظری که گمانه زنی ها را مبنی بر تمایل وی برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری در سال 2016 تقویت می کند، گفت: نه اوباما و نه من نمی توانیم درباره آنچه که در آینده یا فردا یا سال آینده اتفاق می افتد پیش بینی کنیم.


وی افزود: آنچه که ما سعی کرده ایم در چهار سال گذشته انجام دهیم این بوده که هر روز بیدار شده و دیدگاه روشنی درباره تحولات جهان به دست آوردیم و من نسبت به جایگاهی که ما اکنون در آن هستیم افتخار می کنم.
 

کلید واژه ها: سال 2016 2016


نظر شما :