مهمان‌پرست:

در بحث مذاکره با آمریکا فصل‌الخطاب، فرمایشات رهبری است

۲۲ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۷:۴۵ کد : ۱۹۱۲۶۳۱ سرخط اخبار

 سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به پیشنهاد آمریکایی ها برای مذاکره با ایران، گفت: تا زمانی که در عمل هیچ حرکت مثبتی از سوی آمریکا مشاهده نشود، ادعای مذاکره فایده ای ندارد.

رامین مهمان پرست در حاشیه حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره پیام حضور مردم خاطرنشان کرد: حضور مردم این پیام را دارد که سختی ها و فشارها را تحمل می کنند، اما از صحنه خارج نمی شوند و مسوولان نیز باید بدانند در این شرایط حساس باید وحدت و انسجام ملی را بین شان بیشتر کنند.

وی تاکید کرد: پایبندی به اصول نظام و تبعیت از مقام معظم رهبری و حفظ اتحاد و انسجام، پیروزی های بزرگی نصیب ما خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به این سوال که هدف آمریکایی ها از ادعای مذاکره با ایران در شرایط کنونی چیست؟ تصریح کرد: تا زمانی که پیشنهاداتی در این زمینه ارائه شود، اما در عمل هیچ حرکت مثبتی مشاهده نشود، فایده ای ندارد. وقتی آنها ادعای مذاکره می کنند، اما در همان زمان تحریم های جدیدی را علیه ملت ما وضع می کنند و اتباع ما را در کشورهای مختلف با اتهام زدن گرفتار می کنند، اینها نشان دهنده آن است که آنها آمادگی مذاکره جدی ندارند.

مهمان پرست افزود: اگر آنها واقعا آمادگی مذاکره دارند، باید در عمل و رفتار و همکاری، حسن نیت خود را نشان دهند.

وی با تاکید بر اینکه آنها باید ازدشمنی هایی که در حق ملت ما می کنند، در عمل دست بردارند، گفت: در همه این مباحث فصل الخطاب همه ما، فرمایشات مقام معظم رهبری است که سیاست های کلان کشور را ایشان تعیین می کنند و در سخنرانی اخیر خود نیز در این باره سخن پایانی را ایشان اعلام کرده اند.

کلید واژه ها: مذاکره در عمل کنند می کنند


نظر شما :