نتانیاهو: نمی گذاریم غرب مخالفان اسد را مسلح کند

۲۹ فروردین ۱۳۹۲ | ۲۰:۳۷ کد : ۱۹۱۵۰۹۹ سرخط اخبار

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با «بی بی سی» اعلام کرده است: سلاح هایی را که غرب برای مخالفان بشار اسد می فرستد، متوقف خواهد کرد، چرا که شاید این سلاح ها در اختیار اسلام گرایان تندرو قرار گیرد.

به گزارش «تابناک»، نتانیاهو همچنین افزوده است: اگر سلاح های پیشرفته در اختیار اسلام گرایان تندرو قرار گیرد، امنیت منطقه را به خطر خواهند انداخت.

وی همچنین این گونه پرسیده که غرب چه سلاحی در اختیار چه شورشیانی خواهد گذارد؟
نتانیاهو که برای حضور در مراسم مارگارت تاچر به انگلیس سفر کرده، افزود: ما گستاخ نیستیم، اما از خودمان دفاع خواهیم کرد و مردم هم می دانند که من حساب شده و جدی در این باره سخن می گویم.

وی همچنین ادامه داد: سلاح هایی که غرب در اختیار مخالفان بشار اسد گذارده و می گذارد، نگرانی هایی برای ما پدید آورده که عبارتند از: سلاح های ضد هواپیما، سلاح های شیمیایی و سلاح های بسیار خطرناکی که قاعده بازی در منطقه را بر هم خواهد زد.

نتانیاهو همچنین گفت: این سلاح هایی که غرب در اختیار مخالفان قرار داده و یا قرار است در اختیار آنان بگذارد، شرایط را در منطقه تغییر خواهد داد، توازن قوا را از بین خواهد برد و شبکه جهانی از تروریست ها را تقویت خواهد کرد.

گفتنی است، سخنان اخیر نتانیاهو، پرده از سکوت رسانه های خبری درباره سلاح های ارسالی غرب برای مخالفان بشار اسد برداشته است؛ جایی که نخست ورزیر رژیم صهیوینستی، با تأکید این سلاح ها را سلاح های بسیار خطرناکی می نامد که می تواند توازن قوا را در منطقه به سود بنیادگرایان افراطی بر هم زند!


نظر شما :