اتخاذ تدابیرویژه امنیتی برای برگزاری انتخابات محلی عراق

۳۱ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۴:۰۳ کد : ۱۹۱۵۱۳۹ سرخط اخبار

سرتیپ «سعد معن»، سخنگوی وزارت کشور عراق در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد اعلام کرد که کمیته عالی امنیتی مسئول تامین انتخابات کشور این کشور است که ریاست آن را «احمد علی الخفاجی»، نماینده وزارت کشور و دایره اطلاعات و امنیت این وزارتخانه و افسران برجسته این وزارتخانه برعهده دارد.

سخنگوی وزارت کشور عراق در ادامه گفت: غیر از آن هماهنگی بسیار خوب و بالایی نیز بین دو وزارت کشور و دفاع و عملیات بغداد و فرماندهان عملیات در استان های مختلف عراق و همچنین روسای پلیس تمام مراکز و استان های عراق و به طور کلی با تمام دستگاه ها و نهادهای امنیتی کشور انجام شده است.

معن در ادامه گفت وگوی خود با فارس به اتخاذ تدابیر امنیتی و انجام حملات پیشگیرانه توسط نیروهای امنیتی عراق طی دو روز گذشته اشاره کرد که رهاورد آن کشف و ضبط 5 کانون مهم نگهداری و انبار مواد منفجره بود که قرار بود از این مواد منفجره در روز شنبه استفاده شود.

وی افزود: همچنین طی این دو روز شماری از افراد مظنون نیز بازداشت شدند، افزون بر اینکه نیروهای امنیتی عراق موفق شدند «والی الجزیره» در استان موصل را به قتل برسانند و معاونان وی را دستگیر کنند. همچنین در استان کرکوک یک شبکه تروریستی کشف و اعضای آن دستگیر شدند که در تجاوز و تعدی به فرماندهان پلیس کرکوک دست داشتند.

درباره حوادث و رخ دادهای روزهای اخیر نیز برخی از استان های عراق از جمله انفجارهای همزمان شاهد آن بود، سخنگوی وزارت کشور عراق گفت: سازمان تروریستی القاعده به هر طریق ممکن تلاش می کند که پیام آور مرگ برای ملت عراق باشد و به اهداف مورد نظر خود دست یابد، در حالی که عملیات های پیشگیرانه نیروهای امنیتی علیه این جنایتکاران ادامه دارد.

کلید واژه ها: عراق وزارت کشور


نظر شما :