متکی: سیاست خارجی جای بچه بازی نیست

۳۱ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۴:۰۹ کد : ۱۹۱۵۱۴۰ سرخط اخبار سهم دیپلماسی در انتخابات
متکی با اشاره به اینکه ما در ماراتنی قرار داشتیم که هم باید تحریم ها را مدیریت می کردیم و هم سیاستهای خود را به انجام می رساندیم اظهار داشت: عقب نشینی برای کسی که دست برتر را پیدا کرده است باعث باخت می شود.
متکی: سیاست خارجی جای بچه بازی نیست

منوچهر متکی در همایش هفتمین رئیس جمهور در مسیر پیشرفت، مقاومت و عدالت که به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاههای سراسر کشور در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، درباره بحث انرژی هسته ای با اشاره به این که از سال 84 تاکنون وارد یک مصاف جدید در این رابطه شده ایم گفت: یک سوی این بحث خودکفایی ایران در بحث غنی سازی و سوی دیگر فشار غرب علیه کشورمان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی با اشاره به اینکه ما در ماراتنی قرار داشتیم که هم باید تحریم ها را مدیریت می کردیم و هم سیاستهای خود را به انجام می رساندیم اظهار داشت: عقب نشینی برای کسی که دست برتر را پیدا کرده است باعث باخت می شود.

متکی در همین رابطه به دیدار خود با مقام معظم رهبری در ماههای پایانی تصدی وزارت امورخارجه اشاره کرد و گفت: در دیدار با ایشان گفتم که "ما آمادگی داریم با 1+5 به تفاهم برسیم باید کاری کنیم که هم غرب به حقوق ما اذعان کند و هم منصفانه یا غیر منصفانه اعلام کند که ایران را متقاعد کرده یا بگویند که خود متقاعد شده اند". نظر من این بود و به مقام معظم رهبری گفتم که ما باید در کفه روبرو، فتوای شما را مبنی بر اینکه سلاح هسته ای حرام است قرار بدهیم از طرفی مسئولین هم بگویند که ما با ساخت سلاح هسته ای مخالفیم همچنین میزان همکاری خود را با آژانس به رغم همه کارشکنی ها افزایش دهیم.

عضو ائتلاف پنجگانه جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به اینکه رهبری سناریوی مرا در آن زمان پذیرفتند، ادامه داد: این سناریو با احمدی نژاد هم مطرح و تیم 4 نفره ای تشکیل شد که متاسفانه بعد از چند ماه بنده برکنار شدم.

وی با اشاره به اینکه دیپلماسی و سیاست خارجی جای بچه بازی نیست تاکید کرد: سیاست خارجی جای حرف خوب زدن و خوب حرف زدن است.

کلید واژه ها: رهبری


نظر شما :