عشایر عراقی ارتش تشکیل می‌دهند

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۲۳:۲۱ کد : ۱۹۱۵۴۶۸ سرخط اخبار

با بالا گرفتن تنش در استان های شمالی و غربی عراق، رهبران عشایر این مناطق اعلام کردند که "ارتشی" از هواداران خود برای رویارویی با نیروهای دولتی تشکیل خواهند داد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، هزاران تن از مخالفان نوری المالکی، نخست وزیر عراق برای چندمین ماه پیاپی در استان های الانبار، صلاح الدین، نینوا و برخی از مناطق مرکزی عراق دست به تظاهرات زدند و آمادگی خود را برای رویارویی با نیروهای دولتی اعلام کردند.

 

در تظاهرات الرمادی، مرکز استان الانبار و نیز در تظاهرات مخالفان در موصل و کرکوک خطیبان نماز جمعه تاکید کردند که رهبران عشایر و نیز رهبران مذهبی نیروهای نظامی قبایل را متحد کرده و در برابر نیروهای دولتی خواهند ایستاد.

 

این اقدام عشایر عراق پس از آن اتخاذ می شود که درگیری هایی در چند روز گذشته میان ارتش و شبه نظامیان وابسته به عشایر عراق در برخی استان ها به ویژه کرکوک و صلاح الدین روی داده که به کشته شدن بیش از 150 تن انجامید.

 

در همین حال، ضرب الاجل 48 ساعته عشایر عراق به نیروهای دولتی برای خروج از شهرها و بازگشت به پادگان های نظامی امروز (شنبه) به پایان رسید و مقامات محلی بیم آن دارند که بار دیگر درگیری های خونین میان مخالفان مسلح و نیروهای دولتی روی دهد.

 

از سوی دیگر، مارتین کوبلر، فرستاده سازمان ملل به عراق از بالا گرفتن تنش ها در برخی استان های این کشور به شدت ابراز نگرانی و تاکید کرد: در صورتی که اقداماتی فوری و قطعی برای جلوگیری از خشونت در عراق اتخاذ نشود این کشور به سوی آینده ای نامعلوم سوق داده می شود.

 

وی گفت: عراق اکنون بر سر یک دو راهی است و رهبران دینی و سیاسی باید با دوراندیشی مانع گسترش خشونت در کشورشان شوند.

 

سخنان کوبلر یک روز پس از هشدار نخست وزیر عراق نسبت به آغاز جنگ طایفه ای در عراق ایراد می شود.

کلید واژه ها: عراق عشایر نیروهای دولتی رهبران


نظر شما :