چرا تل آویو به نفوذ پهپاد پاسخ نداد؟

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۴:۳۷ کد : ۱۹۱۵۴۸۰ سرخط اخبار
همزمان با ورود پهپاد به اراضی اشغالی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر صهیونیستی با استفاده از بالگرد در حال پرواز به سوی شمال فلسطین اشغالی بود و بالگرد حامل نتانیاهو تا زمان هدف قرار گرفتن هواپیما، مجبور به فرود اضطراری شد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه النهار لبنان به نقل از یک دیپلمات غربی نوشت: آمریکا از رژیم صهیونیستی خواسته که از  پاسخ فوری به ورود هواپیمای بدون سرنشین به آسمان فلسطین اشغالی که در سواحل حیفا سرنگون شد، خودداری کند.
 
منبع مذکور افزود: دلیل این  آن است که به رغم پرواز هواپیمای مزبور بر فراز سواحل حیفا، خسارتی وارد نکرد و و دوم آنکه در همان زمان، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر صهیونیستی با استفاده از بالگرد در حال پرواز به سوی شمال فلسطین اشغالی بود. 
 
وی ادامه داد: مقامات بلندپایه آمریکایی از تل آویو خواستند قبل از پاسخگویی اطمینان یابند چه طرفی هواپیما را به پرواز درآورده است. در عین حال فرماندهی نظامی اسراییل این نوع هواپیما را دستکم نمی گیرد، چون ممکن است هدفش نه فقط عکسبرداری، بلکه ترور یک مسئول سیاسی یا نظامی اسراییلی بوده باشد.
 
ارتش رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه اعلام کرد که جنگنده های اف 16 اسراییلی، یک فروند هواپیمای بدون سرنشین را که قصد نفوذ به آسمان فلسطین اشغالی را داشت سرنگون ساختند.   
 
این دومین حادثه مشابه در 7 ماه گذشته بود.
 
پایگاه اینترنتی روزنامه یدیعوت آحارنوت نوشت: بالگرد حامل نتانیاهو تا زمان هدف قرار گرفتن هواپیما، مجبور به فرود اضطراری شد. 
 
این در حالی است که نتانیاهو درباره این حادثه گفت که با حساسیت زیاد خطر ناشی از هواپیمای بدون سرنشین که از لبنان به پرواز درآمد را دنبال می کند.  

 

کلید واژه ها: نتانیاهو پرواز اشغالی فلسطین بالگرد فلسطین اشغالی هواپیما


( ۱ )

نظر شما :