مخالفت سران منافقین با خروج از عراق

۰۵ خرداد ۱۳۹۲ | ۲۲:۵۴ کد : ۱۹۱۶۶۵۴ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه لس آنجلس تایمز، تنها چند روز پس از انتقال 14 عضو گروهک تروریستی مجاهدین خلق از عراق به آلبانی، یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا به کنگره گفت که رهبران این گروه در زمینه خروج نیروهایشان از عراق همکاری نمی کنند.

«بث جونز» معاون وزیرامور خارجه در امور خاور نزدیک به کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان گفت: اگرچه مقامات آمریکایی تلاش بسیاری کردند تا رهبران مجاهدین خلق را برای همکاری در این زمینه ترغیب کنند اما آنها تنها به تعداد اندکی اجازه خروج از عراق را دادند.

سران سازمان مجاهدین خلق سال گذشته با امضای توافقنامه ای با مقامات عراقی، آمریکایی و سازمان ملل با خروج نیروهای خود از کمپ اشرف موافقت کردند اما مسئله خروج کامل از عراق را نپذیرفتند.

آنها اعلام کردند همچنان در خاک عراق باقی مانده تا برای براندازی نظام جمهوری اسلامی در ایران تلاش کنند.

رهبران سازمان مجاهدین خلق که خود در پاریس مستقر هستند، به نیرو های خود اجازه همکاری با مقامات سازمان ملل را نیز نمی دهند.

آنها اعلام کردند حاضر نستند اعضای این گروه به صورت پراکنده به کشور های دیگر منتقل شده و تنها درصورتی که به صورت واحد به کشور های اروپایی و یا آمریکا منتقل شوند، عراق را ترک خواهند کرد.

سازمان ملل ابراز امیدواری کرده بتواند شرایط را برای خروج 3 هزار و 100 عضو سازمان مجاهدین خلق از عراق و انتقال آنها به کشور های اروپایی را فراهم کند.

کلید واژه ها: عراق مجاهدین خلق


نظر شما :