عراقچی: برای نشست ژنو هنوز دعوت نشده‌ایم

۰۷ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۵:۱۶ کد : ۱۹۱۶۷۲۰ سرخط اخبار

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس عراقچی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان امروز سه شنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره نشست دوستان سوریه که قرار است فردا چهارشنبه در تهران برگزار شود، هدف اصلی این نشست را کمک را به ایده رسیدن به راهکاری سیاسی برای سوریه برشمرد و گفت: از تمام کشورها و سازمان های منطقه ی و بین المللی که می تواند به این راهکار کمک کند، دعوت به عمل آمده است.

وی افزود: امیدواریم مباحث فردا به موفقیت اجلاس و نشست ژنو 2 کمک کند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین گفت که انتظار می رود حدود 40 کشور در نشست تهران حضور یابند و افزود: مهمانان ویژه ای نیز برای شرکت در این اجلاس دعوت شده است.

عراقچی عنوان کرد که هنوز تصمیمی برای برگزاری نشست 4جانبه بین ایران، عربستان، ترکیه و مصر گرفته نشده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس فراگیر بودن نشست ژنو را عامل موفقیت این نشست برشمرد و افزود: از تمام کشورها و طرف های تاثیرگذار برای حضور در این نشست دعوت به عمل آید.

عراقچی عنوان کرد که هنوز از ایران برای حضور در این نشست دعوت به عمل نیامده و در صورتی که دعوتی انجام شود با نظر مثبت بررسی می کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس درباره اظهارات سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان که گفته ایران آتش جنگ در منطقه را شعله ور می کند ابراز تاسف کرد و افزود: اتهام زدن و اتخاذ مواضع تند و فرافکنی کردن کمکی به حل و فصل و مسائل دو کشور نمی کند.

کلید واژه ها: کنفرانس ژنو


نظر شما :