عارف:برای آوردن اینترنت از دفتر آیت الله سیستانی مجوز گرفتیم

۱۳ خرداد ۱۳۹۲ | ۱۷:۳۲ کد : ۱۹۱۶۹۶۹ سرخط اخبار سهم دیپلماسی در انتخابات
رای ورود اینترنت به ایران از ابتدا نیز مشکل داشتیم و باید بسیاری از نهادهای فرهنگی را متقاعد می کردیم؛
عارف:برای آوردن اینترنت از دفتر آیت الله سیستانی مجوز گرفتیم
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مورد محدودیتهای موجود در زمینه اینترنت در دوران تصدی خود در وزارت پست و تلگراف و تلفن گفت: برای ورود اینترنت به ایران از ابتدا نیز مشکل داشتیم و باید بسیاری از نهادهای فرهنگی را متقاعد می کردیم؛ در آن زمان برای اینکه راه را برای ورود اینترنت به کشور باز کنیم از دفتر نمایندگی آیت الله سیستانی شروع کردیم و مجوز گرفتیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عارف امروز در جلسه خود با فعالان صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات که وزیر ارتباطات دولت هشتم نیز یکی از مدعوین بود به بیان برخی از برنامه های خود در صورت پیروزی در این دوره از انتخابات اشاره کرد و با تاکید بر اینکه باید از یک سال پیش کاندیداها با تعامل و رایزنی با نخبگان کشور چالش های پیش رو را مطرح می کردند، گفت: اگر انتخاب شدم کارگروه هایی تشکیل می دهیم و با نخبگان در تمامی بخش های کشور تعامل کرده و برنامه هایم را اعلام می کنم.

این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: اهمیت بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در همه بخش ها بر همه آشکار است و چنانچه به این بخش اهمیت داده شود نگرانی کشور در زمینه اشتغال و بیکاری از بین می رود.

وی با بیان اینکه باید یک میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد شود، گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات باید 200 هزار شغل در کشور به صورت مستقیم ایجاد کند.

عارف با بیان اینکه خیلی نمی توانیم به جذب سرمایه گذاری خارجی اکتفا کنیم، ادامه داد: جهت گیری ما در این عرصه بهره وری است. همچنین وضعیت دنیا نشان می دهد که سهم توسعه ICT در رشد اقتصادی بالای 70 درصد است که تا سال 2020 به 80 درصد می رسد بر این اساس تاکید بر فناوری اطلاعات و ارتباطات باید از جمله اولویت های ما برای پیشرفت کشور باشد.

وی مهمترین مشکل کشور را سهم ICT از تولید ناخالص داخلی عنوان کرد و گفت: ایران بدترین وضعیت را در میان کشورهای منطقه دارد به نحوی که هم اکنون سهم ICT از تولید ناخالص داخلی در کشورهای منطقه 7 درصد و در اروپا  6 درصد است اما این سهم در ایران 1.5 درصد است.

عارف با بیان اینکه ترانزیت ارتباطی در ایران مغفول مانده، اضافه کرد: ما می توانیم در منطقه یک بازار خوب ارتباطی و فناوری اطلاعاتی برای خودمان طراحی کنیم و با کیفیت تولیدات ICT به راحتی بتوانیم در منطقه نفوذ کنیم. نگاه ما علاوه بر مباحث اقتصادی، سیاسی و امنیتی است و ICT می تواند تضمینی برای این بخش ها باشد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حمایت از بخش خصوصی را یک الزام عنوان کرد و گفت: نظام های صنفی با حداقل دخالت دولت باید تقویت شوند و جهت گیری اصلی مان باید به سمت تولید با محور کار بخش خصوصی باشد.

عارف در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برنامه های دولت احتمالی اش در زمینه اینترنت به محدودیت دسترسی اینترنت که هم اکنون در کشور وجود دارد اشاره کرد و گفت: بحث تهاجم فرهنگی را مطرح می کنیم اما اینترنت را که با آن می توان دیدگاههای فرهنگی مان را به دنیا ارائه کرد می بندیم.

وی با بیان اینکه در بحث اینترنت از ابتدا نیز مشکل داشتیم و باید بسیاری از نهادهای فرهنگی را متقاعد می کردیم به دوران تصدی خود در وزارت پست و تلگراف و تلفن اشاره کرد و گفت: در آن زمان برای اینکه راه را برای ورود اینترنت به کشور باز کنیم از دفتر نمایندگی آیت الله سیستانی شروع کردیم و مجوز گرفتیم؛ هنوز هم عده ای فکر می کنند باید با فناوری مخالفت کرد و با منطق در این حوزه برخورد نمی کنند بلکه نظر ما این است که تفکر شیعه را می توان از طریق اینترنت به دنیا معرفی کرد.

این کاندیدای اصلاح طلب خاطر نشان کرد: بخشی از نگرانی های این حوزه بر روی اصلاح ساختار است و عدم انسجام و هماهنگی و ضعف در بسیاری از تشکیلات دیده می شود.

وی با بیان اینکه چطور می شود در یک استان 6 بار استاندار عوض شود، گفت: عدم ثبات در وزارتخانه ها یکی دیگر از مشکلاتی است که هم اکنون کشور با آن مواجه است. چه دلیلی دارد که در یک دوره سه بار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عوض شود؟

عارف گفت: در زمینه پهنای باند اینترنت باید نگاه حاکمیتی را برداریم تا امکان توسعه این بخش فراهم شود.

به گزارش مهر، در این جلسه فعالان صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات مشکلات فعلی خود در این بخش را با این کاندیدای ریاست جمهوری مطرح کردند.

کلید واژه ها: اینترنت فناوری اطلاعات و ارتباطات انتخابات رياست جمهوري ايران


نظر شما :