تخست وزیر مصر استعفا داد

۱۱ تیر ۱۳۹۲ | ۲۱:۴۳ کد : ۱۹۱۸۰۸۸ سرخط اخبار
شبکه تلویزیونی الحیات مصر و المیادین اعلام کردند که نخست وزیر این کشور استعفای خود را به رئیس جمهور تقدیم کرده است.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، در پی فراخوان گروه های مخالف برای برگزاری تظاهرات ضددولتی در اولین سالگرد به قدرت رسیدن مرسی، معارضان تلاش کردند قدرت خود را به رخ گروه رقیب بکشند. مخالفان این تظاهرات را در اولین سالگرد به قدرت رسیدن مرسی در میدان تحریر در قاهره و دیگر شهرهای این کشور برگزار کردند.
 
در مقابل طرفداران مرسی نیز با برگزاری تظاهراتی در مسجد «رابعه العدویه» در شهر نصر واقع در شمال قاهره بر مشروعیت مرسی به عنوان رئیس جمهور مصر تاکید کردند و سعی کردند که مطالبات مخالفان را به چالش بکشند و مرسی را رئیس جمهور قانونی مصر بدانند.
 
روز گذشته نیز مصر شاهد تظاهرات و نافرمانی مدنی بود و مخالفان همچنان بر حضور در خیابان ها تا تحقق اهداف مورد نظر خود تاکید دارند. جریان تمرد در مصر از همه نهادهای دولتی از جمله ارتش و پلیس خواسته که از خواسته های مردم این کشور حمایت کنند و به رئیس جمهور مهلت داده که تا شب سه شنبه از قدرت کناره گیری کند.
 
فرمانده ارتش مصر با صدور بیانیه ای که از تلویزیون مصر پخش شد به گروههای سیاسی این کشور مهلتی 48 ساعته داده تا به درخواست های مردم پاسخ دهند در غیر این صورت ارتش طرح خود را برای آینده مصر ارائه خواهد داد.
 
در واکنش به اولتیماتوم ارتش ، ریاست جمهوری مصر با صدور بیانیه ای بر مخالفت «محمد مرسی» رئیس جمهور این کشور با بیانیه ارتش مبنی بر اعطای مهلت 48 ساعته به منظور تحقق خواسته های ملت، تاکید کرد.

کلید واژه ها: مصر مرسی قدرت


نظر شما :