کشف سلاح شیمیایی سعودی در دمشق

۲۴ تیر ۱۳۹۲ | ۱۵:۰۷ کد : ۱۹۱۸۵۶۵ سرخط اخبار
واحد مرکزی خبر نوشت:
 
یک کارگاه تولید و انبار مواد شیمیایی سمی و دهها پوکه خمپاره برای پر کردن مواد شیمیایی و مقادیر زیادی مواد شیمیایی ارسال شده از عربستان در یکی از محله های دمشق کشف شد. 
 
به گزارش شبکه تلویزیونی سوریه، نیروهای ارتش سوریه به پیشروی خود در محله جوبر در دمشق ادامه می دهند و یک کارگاه ساخت و انبار مواد شیمیایی سمی و دهها پوکه گلوله خمپاره را که از آن برای پر کردن مواد شیمیایی استفاده می شود؛ در این محله پیدا کردند .
 
اوس حسن خبرنگار شبکه سوریه در گزارشی گفت: نیروهای ارتش هر روز در جنگ با تروریسم به موفقیت جدیدی دست پیدا می کنند.
 
تروریستها محله جوبر را به پایگاه اقدامات جنایتکارانه خود و مخفیگاهی برای ساختن خطرناک ترین ابزارهای کشتار یعنی سلاح شیمیایی تبدیل کرده اند. خبرنگار تلویزیون سوریه گفت: نیروهای ارتش به هنگام جستجوی منطقه مناشیر در یکی از مخفیگاههای تروریستها در ساختمانی یک کارگاه ساخت و انبار سازی مواد شیمیایی سمی و مقادیری مواد شیمیایی را پیدا کردند که این مواد شیمیایی را عربستان برای تروریستها فرستاده است.
 
همچنین در این مخفیگاه مقادیری ماده کلر، سلاحهای جنگی و پوکه های خالی خمپاره برای پر کردن مواد شیمیایی پیدا شد.
 
یکی از نیروهای ارتش سوریه گفت:« نیروهای مسلح به هنگام تعقیب گروههای تروریستی در منطقه مناشیر در جوبر یک کارگاه ساخت مواد شیمیایی سمی پیدا کردند. بمب های شیمیایی، مواد شیمیایی سمی و دیگر مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت سلاح شیمیایی ساخت عربستان در این مخفیگاه پیدا شد. به عملیات رزمی خود بر اساس برنامه در همه محورها ادامه می دهیم و تروریستها را تعقیب می کنیم و به خواست الهی در آینده ای نزدیک شهر جوبر را شهر امن اعلام خواهیم کرد».
 
اوس گفت به هنگام حضور گروه خبری در این محل، نیروهای ارتش با باندهای تروریست درگیر شدند و نیروهای ارتش به منابع تیراندازی پاسخ دادند. 
 
این در حالیست که شبکۀ تلویزیونی سوریه اعلام کرده است که تروریستها پنجم نوامبر سال گذشته به استفاده از سلاحهای شیمیایی در سوریه تهدید و نوزدهم مارس گذشته این تهدید را در منطقه خان العسل در حومه دمشق اجرا کردند که به کشته و زخمی شدن دهها غیر نظامی منجر شد.
 
گروههای تروریستی پنجم نوامبر سال 2012میلادی در فیلمی که در پایگاههای اینترنتی پخش کردند در حال آماده سازی مواد شیمیایی بودند و این مواد را در مقابل دوربین بر روی یک موش آزمایش کردند و آشکارا گفتند علیه سوریها نیز به کار خواهند گرفت.
 
تروریستها نوزدهم مارس سال کنونی میلادی با سلاح شیمیایی به غیر نظامیان در خان العسل در حومه حلب حمله کردند که بر اثر آن 25نفر کشته و 130نفر دیگر زخمی شدند.
 
سی ام ماه مه گذشته نیز نیروهای امنیتی ترکیه دو نفر را که گاز سارین در اختیار داشتند و برای قاچاق آن به سوریه تدارک می دیدند دستگیر کردند.
 
روز ششم ژوئیه نیز سازمانهای امنیتی سوری مقادیر زیادی مواد شیمیایی در یکی از مزارع در منطقه بانیاس کشف کردند.
 
دیروز نیز ارتش سوریه یک کارگاه ساخت و انبارسازی مواد شیمیایی سمی در مخفیگاه تروریستها در محله جوبر پیدا کرد.
 
ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل متحد گفته است :«دولت سوریه خواستار تحقیق شده و این بسیار مهم است. خاطر نشان کردیم اطلاعاتی درباره هویت کسانی که این مواد شیمیایی را فوریه گذشته ساخته اند در اختیار داریم روسیه پیش از این نتایج بررسیها را به سازمان ملل داده است که نشان می دهد مخالفان سوری از سلاح شیمیایی استفاده می کنند».

کلید واژه ها: سلاح شیمیایی


نظر شما :